Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prednosti prestanka pušenja

Prednosti prestanka pušenja

Prednosti prestanka pušenja
  • Objavljeno: Subota, 01.02.2014.
  • Broj pregleda: 5.858
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Već nekoliko minuta nakon prestanka pušenja vaše tijelo se počinje čistiti. Vrlo brzo ćete primijetiti promjene u fizičkom i psihičkom zdravlju.

Nakon samo jednog dana bez cigareta, tijelo se oslobađa ugljičnog monoksida koji je otrovan i djeluje štetno na svaku stanicu tijela. Kao rezultat toga će se povećati razina kisika, proljepšati ten i povećati razina fizičke energije.

Nakon 20 minuta

Krvni tlak i puls se normaliziraju, povećava se cirkulacija krvi.

Nakon 8 sati

Razina ugljičnog monoksida u krvi značajno pada.

Nakon 2 do 3 dana

Manje sluzi u grlu i manje poteškoća s disanjem.

Nakon 5 do 7 dana

Osjetilo okusa i mirisa se poboljšava, vaš dah je svježiji, zubi čišći i razina tjelesne energije se povećava.

Nakon 2 do 3 tjedna

Simptomi odvikavanja su prošli i sada možete izdržati nekoliko sati da uopće ne pomislite na cigaretu. Rizik od nastanka krvnih ugrušaka se značajno smanjio.

Nakon 4 tjedna

Kašljanje, začepljeni sinusi i poteškoće sa disanjem postaju prošlost. Manje ste umorni, a pluća postaju otpornija na infekcije.

Nakon 2 do 3 mjeseca

Funkcija pluća se poboljšava za 5%.

Nakon 1 godine

Rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti je manji za 50%.

Nakon 2 do 3 godine

Rizik od nastanka pneumonije ili gripe je jednak kao i kod osoba koje nikada nisu pušile. Rizik od nastanka srčane bolesti i bolova u prsima nastavlja opadati.

Nakon 5 godina

Rizik od nastanka raka grla i mjehura je manji za 50%.

Nakon 5 do 10 godina

Rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti i krvnih ugrušaka je potpuno jednak kao i kod osoba koje nikada nisu pušile.

Nakon 10 godina

Rizik od nastanka raka pluća je smanjen za 50%. Rizik od nastanka osteoporoze se nastavlja smanjivati.

Nakon 15 do 20 godina

Rizik od nastanka raka pluća, grla i mjehura je jednak kao i kod osoba koje nikada nisu pušile. No, osobe koje su pušile 20 cigareta dnevno dugi niz godina, će imati 50% veći rizik od nastanka raka pluća tijekom cijelog života.

Ostale prednosti

Manje stresa

Jednom kada prestanu pušiti, pušači već nakon nekoliko mjeseci ističu da se suočavaju s manje stresa nego u doba kada su pušili.

Dokazano je da nikotin ne smanjuje razinu stresa, već ju značajno povećava. Onaj osjećaj smanjenja stresa kada zapalite cigaretu je potpuno lažan i u pitanju je samo zadovoljavanje nikotinske krize.

Više vremena

Brojni pušači se iznenade kada shvate koliko vremena im je oduzimalo pušenje i razmišljanje o pušenju.

Imat ćete više vremena i nećete morati brinuti gdje ćete kupiti cigarete, kada ćete zapaliti i nećete trošiti vrijeme na cigarete.

Osjećaj zadovoljstva

Postizanje cilja predstavlja nevjerojatno zadovoljstvo, naročito kada je put prema cilju težak i morali ste prijeći preko puno prepreka.

Mnogi bivši pušači su uistinu ponosni na sebe i taj osjećaj je jedino što ih drži da ne zapale više nikada u životu.

Tijekom prvih dana i tjedana sigurno nećete biti zadovoljni i ponosni jer će cigareta većinu vremena biti jedino o čemu ćete razmišljati. Ali trebate znati da je jedan sat bez cigarete uspjeh i nešto čime se trebate ponositi.

Što ako odustanem?

Veliki broj pušača odustane nekoliko puta prije nego uistinu prestane pušiti. U ovome nema ništa loše jer naučite nešto više o svojim slabostima.

U prosjeku je potrebno 5 pokušaja prestanka pušenja da bi se konačno prestalo pušiti. Važno je da težite nepušačkom načinu životu.

Za većinu pušača je razdoblje bez cigarete razdoblje učenja u kojemu postupno otkrivate više o kontroli svojih emocija.

Nemojte paničariti ako počnete opet pušiti. Proanalizirajte što se točno dogodilo kako ne biste istu grešku ponovili idući put. Postavite si sljedećih nekoliko pitanja:

  • Što sam radio kada sam pokleknuo?
  • S kime sam bio?
  • U kakvom sam raspoloženju bio?
  • Od koga sam dobio cigaretu?
  • Što sam mogao učiniti pa da ne tražim cigaretu?

Uvijek će biti nešto što ćete htjeti raditi više od pušenja. Trik je u tome da nađete jako puno alternativnih opcija u kojima ćete uživati više nego u cigaretama.

Komentari

Najnovije

Najčitanije