Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Sabotirate li potajno svoj imunološki sustav?

Sabotirate li potajno svoj imunološki sustav?

Sabotirate li potajno svoj imunološki sustav?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 26.09.2011.
  • Broj pregleda: 2.991
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Neke uobičajene životne navike mogu imati štetan učinak na sposobnost tijela da se bori s infekcijama poput prehlade i gripe, kao i na ukupnu otpornost na kronične bolesti.

Ako je to tako, trebate malo poboljšati svoj životni stil. Zamijenite loše navike za one dobre koje mogu poboljšati imunološki sustav. Provjerite što sve može oslabiti imunološki sustav!

Nedostatak vježbanja

Sjedeći na stolici cijeli dan ne samo da ćete se osjećati tromo, već ćete i usporiti imunološki sustav. Istraživanja pokazuju da redovita, umjerena tjelovježba (primjerice, 30 minuta hoda dnevno) povećava razinu leukocita, stanica imunološkog sustava koje se bore protiv infekcija. Kada se redovito bavite fizičkom aktivnošću, rizik od infekcija se smanjuje.

Budući da neaktivnost može oslabiti vaš imunološki sustav, sjedilački način života može utjecati na kvalitetu sna, dovesti do pretilosti i drugih problema koji povećavaju rizik od bolesti.

Pretilost

Prekomjerna težina stavlja vas u opasnost od razvoja bolesti poput dijabetesa, raka i bolesti srca. Jedan od razloga možda leži u tome da višak masnih stanica u tijelu utječe na imunološki sustav.

Velik broj masnih stanica oslobađa kemijske spojeve u tijelu koji potiču upale, a to dovodi do kronične upale. Kad je upala je u tijeku, zdrava tkiva se oštećuju.

Studije na životinjama pokazuju da prekomjerna tjelesna težina ili pretilost može oslabiti imunološki sustav.

Slatka i masna hrana

Konzumiranje previše šećera slabi odgovor imunološkog sustava kada bakterije napadnu. Čak i konzumiranje 75 do 100 grama šećera smanjuje sposobnost bijelih krvnih stanica da savladaju i uništite bakterije. Ovaj efekt se osjeti barem nekoliko sati nakon konzumiranja slatkog napitka. Prehrana bogata zasićenim masnoćama ima sličan učinak.

Život u stalnom stresu

Dok kratkoročni stres može zapravo potaknuti imunološki sustav, kronični stres ima suprotan učinak. To vas čini više podložnima bolesti, od prehlade do ozbiljnih zdravstvenih tegoba. Kronični stres izlaže tijelo neprekidnom utjecaju hormona stresa kortizola i adrenalina koji potiskuju imunološki sustav.

Nedruštvenost

Nekoliko studija podržava ideju da ljudi koji se osjećaju povezani s prijateljima, imaju jači imunitet od onih koji su nedruštveni i sami. U jednoj studiji, usamljeni brucoši su imali slabiji imuni odgovor na cjepivo protiv gripe od onih koji su se osjećali povezani s drugima. Još nedavno, istraživanje je pokazalo da izolacija mijenja imunološki sustav na staničnoj razini jer može utjecati način na koji su izraženi neki geni koji kontroliraju imunološki sustav.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije