Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Sačuvajte vid

Sačuvajte vid

Sačuvajte vid
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 16.03.2009.
  • Broj pregleda: 550
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zamislite da duže vrijeme držite ruku uspravno ispred sebe i da je ne mičite. Nakon nekoliko minuta ruka će vas zaboljeti i jedva ćete čekati da je spustite. Istom takvom naporu izloženi su očni mišići kada duže vrijeme gledate u zaslon računala.

60 - 90 % ljudi koji koriste računalo pati od nekog oblika naprezanja očiju, što može dovesti do pogoršanja vida, ukočenja vrata i ramena, debljanja i glavobolja.

Osim toga, za vrijeme rada na računalu disanje postane plitkije, što dovodi do nakupljanja mliječne kiseline u tijelu i smanjuje vidno polje zbog prevelike fokusiranosti na ekran.

S obzirom da su u današnje vrijeme računala neizbježan dio svakodnevice, dobro je znati kako uz neke jednostavne metode možete sačuvati vid i zdravlje svojih očiju:

1. Povremeno skrenite pogled od ekrana

Rad na računalu zahtijeva fokusiranje očiju na istoj udaljenosti kroz duži period. Kada biste morali duže vrijeme držati ruku ispred sebe, puno bi vam bilo lakše kada biste je svakih nekoliko sekundi spustili. Isto vrijedi za oči. Dakle, svako malo skinite pogled s ekrana i pogledajte u daljinu. Fokusirajući se na neki udaljeni objekt istežete očne mišiće, što je odlična vježba. Ako se nalazite u malom prostoru ili onom bez prozora, možete na vrh računala staviti malo ogledalo i gledati u njega, što ima isti učinak kao da gledate u daljinu.

2. Pravilno postavite monitor

On bi trebao biti udaljen 45 do 60 centimetara od očiju. "Dok radite za računalom vrlo je važno da se držite ravno, a pažnju morate obratiti i na kut u kojem vam se nalaze zglobovi", ističe Sussman. Zglob bi se trebao nalaziti iznad lakta, koljena bi trebala biti niže od bokova, a stopala bi trebala biti na podu. Ako vam paše, povremeno možete tipkovnicu staviti u krilo.

3. Koristite prigušenije osvjetljenje

Ekran računala emitira svjetlost, pa bi zbog toga svjetlo u sobi u kojoj se nalazi računalo trebalo biti slabije. Ako radite u uredu s blještavim fluorescentnim svjetlom, namjestite monitor tako da bude okomit s linijom svjetlosti. Za čitanje i slične poslove koristite stolnu lampu.

4. Minimalizirajte sunčevu refleksiju

Reflektiranje sunčeve svjetlosti na ekran također može znatno oštetiti vid. To ćete najbolje spriječiti tako da ekran okrenete od prozora ili da spriječite reflektiranje pomoću roleta, žaluzina ili zavjesa.

5. Naprezanje očiju smanjit ćete i ako svakih sat vremena uzmete petominutnu pauzu

Protegnite se, udahnite duboko nekoliko puta, prošećite, popijte vode i probajte se opustiti. Ove aktivnosti uzet će vam vrlo malo vremena, ali će puno pridonijeti zdravlju vaših očiju.

6. Trepćite što češće

U prostorijama s računalima zrak je vrlo suh, pa morate paziti na vlažnost očiju. To ćete najjednostavnije postići ako trepćete što češće.

7. Sjednite točno ispred računala

Sjednete li više na lijevo ili na desno, bezrazložno ćete izlagati oči i vratne mišiće dodatnom naporu.

Komentari

Najnovije

Najčitanije