Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što je to meditacija?

Što je to meditacija?

Što je to meditacija?
  • Objavljeno: Utorak, 13.01.2009.
  • Broj pregleda: 720
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Meditacija je jednostavna i učinkovita tehnika s kojom svatko, tko to želi, moze pronaći unutrašnji mir, rješiti se stresa, postići bolju koncentraciju i osjećaj budnosti u svakodnevnom zivotu, a sto će sve u velikoj mjeri pozitivno utjecati i na njegovo fizičko zdravlje. Postoje različite vrste meditacije, no ja ću ovdje navesti onu, koja je prilagodjena zapadnjačkom umu i suvremenom tempu zivljenja, ne zahtjeva nikakvo posebno predznanje, niti puno vremena, a pozitivne učinke možete primjetiti već nakon par tjedana.

Najbolje vrijeme za vjezbanje je dva puta dnevno, po dvadeset minuta i to ujutro, nakon budjenja i navečer, po zalasku sunca. Bilo bi dobro da usvojite naviku meditiranja uvijek u isto vrijeme, no ukoliko to nije moguće, odaberite vrijeme koje vama odgovara, samo pazite da to ne bude odmah poslije jela, treba proći najmanje sat vremena od posljednjeg obroka.

Sjednite na tvrdu podlogu, na stolicu ili na pod, pazeći pri tom da vam kičma bude uspravna. Zatvorite oči i usredotočite se na svoje disanja. Početnicima će biti tesko da zaustave bujicu navirućih misli, no nemojte se pretjerano truditi, pustite misli neka dolaze i odlaze svojim tokom, stavite se u ulogu mirnog posmatrača, prateći pri tom svoj dah. Disite normalno, bez naprezanja. Nakon sto umirite svoje misli, usredotočite se na osjećaje u tijelu. Negdje ćete mozda osjećati napetost ili nelagodu. Pokusajte dublje osjetiti te djelove, nastavljajući disati meko i opusteno. Kada ste uspjeli doseći stanje unutrasnje tisine, zadrzite se u njemu neko vrijeme, u početku pet do deset minuta, a kasnije ga protegnite kroz čitavu meditaciju.

Mnogi misle da moraju meditirati uz odredjenu riječ/mantru, na koju će se um usredotočiti, no ako to zelite, vi mozete sami iskreirati svoju mantru ili pozitivnu afirmaciju. U stanju smirenog uma mozete sebi sugerirati da ste zdravi, mirni, posve slobodni. Neka afirmacija bude kratka i jednostavna, te je vise puta ponovite u sebi, uskladjenu sa vasim dahom. Vremenom ćete razviti sposobnost vizualizacije ili unutrasnjeg vidjenja. Tada mozete zamisliti sebe kako se kupate u slapu bijele svjetlosti, koja iz vas odnosi sve nečistoće. Kada udahnete, bijela svjetlost ispuni čitavo vase tijelo, a kad izdahnete, iz vas izlaze umor i napetost. Ili si jednostavno sugerirajte: "Udišem zdravlje, izdišem bolest" ili "Udišem svjetlo, izdišem nemir".

Ostanite u tom stanju dvadesetak minuta, a onda se polako uzemljite, otvorite oči i protegnite se. Primjetit ćete već nakon prvih meditacija da se osjećate odmorno i osvjezeno.

Komentari

Najnovije

Najčitanije