Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Stresne situacije za srce

Stresne situacije za srce

Stresne situacije za srce
  • Objavljeno: Četvrtak, 03.10.2013.
  • Broj pregleda: 125
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nemojte se iznenaditi ako vas liječnik upita jeste li zapeli u prometnoj gužvi. Nije u pitanju usputni razgovor, već želi znati potencijalne uzroke povišenog krvnog tlaka. Postoje razne situacije u kojima se rizik od nastanka srčanog udara dramatično povećava, naročito kod osoba koje u obiteljskoj anamnezi imaju zabilježene slučajeve srčanog udara.

Buđenje

Rizik od nastanka srčanog udara se u jutarnjim satima povećava za čak 40%. Znanstvenici su dokazali da se tijekom buđenja povećava razina adrenalina i ostalih hormona stresa, što povećava razinu krvnog tlaka i potrebu tijela za kisikom. Vaša krv je gušća pa ju srce otežano pumpa, a glavni razlog je blaga dehidracija.

Nemojte se buditi u zadnji čas. Dajte si dovoljno vremena da se probudite polako. Ako ste ljubitelj vježbanja u jutarnjim satima, dobro se zagrijte kako ne biste stvarali dodatno opterećenje za srce i krvožilni sustav.

Buđenja ponedjeljkom

Znanstvenici su dokazali da postoji jako dobar razlog zbog kojeg ljudi nisu ljubitelji ponedjeljka. Čak 20% slučajeva srčanog udara se događa ovim danom, a najvjerojatnije zbog povećane razine stresa i lošeg raspoloženja.

Nedjeljom se opustite što je više moguće. Ponedjeljkom se probajte što ranije probuditi. Nemojte vikendima ostajati predugo budni i kasno se buditi jer narušavate svoj biološki ritam. Probajte režim spavanja održavati jednakom tijekom cijelog tjedna.

Nakon obilnog obroka

Obilni obroci nisu dobri za cjelokupno zdravlje, pa ni za srce. Nemojte misliti da vam povremeni obilni obroci neće naškoditi jer su znanstvenici dokazali da je za osobe, koje inače paze na porcije, obilan obrok izvor stresa.

Svoje porcije održavajte u razumnim granicama. Ako je potrebno, jedite češće a manje. Znanstvenici preporučuju 3 glavna obroka i 2 međuobroka. Na taj način će tijelo znatno rjeđe biti pod stresom.

Tijekom obavljanja velike nužde

Ovo je zadnje mjesto za koje biste pomislili da može ugroziti vaš život. Naprezanje povećava pritisak u prsima i usporava dotok krvi u srce.

Jedite hranu bogatu vlaknima, pijte puno vode i izbjegavajte naprezanje. Zdrava i uravnotežena prehrana će potaknuti rad probavnog sustava i smanjiti rizik od nastanka srčanog udara.

Tijekom intenzivne tjelovježbe

Srčani udar tijekom košenja trave ili čišćenja snijega je klasičan primjer. Do srčanog udara dolazi jer osoba nije naviknuta na ovakav intenzitet kretanja. Razina hormona stresa se povećava, krvni tlak raste, a srce počinje ubrzano raditi.

Poradite na fizičkoj kondiciji. Intenzitet vježbanja povećavajte postupno i uz prethodno savjetovanje sa stručnjakom.

Komentari

Najnovije

Najčitanije