Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Večeras spavajte bolje!

Večeras spavajte bolje!

Večeras spavajte bolje!
  • Objavljeno: Petak, 06.12.2013.
  • Broj pregleda: 409
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Od svih stvari koje imate u svojim rukama, san nije jedna od njih. Bez obzira na to koliko se trudite, svake noći imate problema sa spavanje. Možda vam ovi savjeti mogu pomoći!

Odredite vrijeme za odlazak u krevet

Postavljate budilicu za gotovo svako jutro, ali odlazak u krevet ne smatrate tako važnim. Iako ne morate nužno postavljati budilicu, odaberite vrijeme za odlazak u krevet. Najvažnije je da se toga i držite, čak i tijekom slobodnih dana. Vaš ritam spavanja treba rutinu.

Napravite kupku

Za san je ključan pad tjelesne temperature. Tuširanjem ili kupkom ćete to potaknuti. Odaberite mirise koji vas opuštaju i uživajte u svojem ritualu prije odlaska u krevet.

Sve zamračite

Čak i mala količina svjetlosti može omesti san. Pri tome mislimo na televizor, računala pa čak i svjetlost s ulice. Ili sve zamračite, ili pak stavite masku za spavanje.

Rashladite sobu

Snižena temperatura sobe je odlična za spavanje. Sobu održavajte rashlađenom tijekom cijele godine. Ako spavate u sobi u kojoj boravite tijekom dana, rashladite ju barem sat vremena prije odlaska u krevet.

Pazite što jedete

Barem 2 do 3 sata prije spavanja nemojte jesti ništa što je previše začinjeno ili masno kako ne biste imali problema s probavom. Lagana večera će vam pomoći da mirnije spavate.

Izbjegavajte alkohol i cigarete

Čaša alkoholnog pića i cigareta prije spavanja nikako ne smiju postati navika. Alkohol i nikotin su stimulansi koji će vas dulje držati budnima i uzrokovati nemiran san.

Uložite u jastuk

Jastuk je najvažnija oprema kada je u pitanju kvalitetan san. On treba biti udoban, ali i pružati potporu vratu i kralježnici. Vrsta jastuka koja vama najbolje odgovara ovisi i o položaju u kojem najčešće spavate.

Fokusirajte se na disanje

Prestanite razmišljati o obvezama koje vas čekaju sutra, a to ćete  najlakše postići ako se fokusirate na disanje. Dišite polako i duboko, slušajte zvuk disanja i zaspat ćete jako brzo.

Ostanite smireni

Ako ne možete zaspati, bez obzira na sve pokušaje, nemojte paničariti. Zapamtite da ništa neće propasti ako jednu noć ne možete zaspati mirno. Nemojte razmišljati o tome kako ćete biti beskorisni sutra jer će vas čeka još puno dana i noći kada ćete spavati mirno i dugo.

Komentari

Najnovije

Najčitanije