Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zaštita od zagađenog zraka

Zaštita od zagađenog zraka

Zaštita od zagađenog zraka
  • Objavljeno: Petak, 19.02.2010.
  • Broj pregleda: 821
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mnogi se pitaju kako tjelesne aktivnosti u prirodi mogu biti zdrave kada je zrak sve zagađeniji. Šetnja, trčanje ili vožnja biciklom može zapravo biti opasna za vaše zdravlje. Pojedinci koji vježbaju u prirodi moraju voditi brigu o tome da im zagađenost ne pogorša zdravstveno stanje.

Onečišćenje zraka je definitivno problem za one koji žive u gradu. Glavni krivac su ozon, ugljični monoksid i štetne čestice koje se nalaze u zraku. Ovi zagađivači nadražuju pluća i dišni sustav, a mogu pogoršati probleme osobama s bolestima dišnog sustava kao što su astma, bronhitis ili emfizem. Ako imate bolest srca ili pluća, ljeti bi trebalo, što je više moguće, vježbati u zatvorenom prostoru. Ukoliko morate izaći, neka to bude ujutro ili predvečer kada sunce nije na svome vrhuncu i razina ozona je niska. Štetne tvari mogu izazvati upalu pluća, nadraženost sluznice dišnih puteva. Proces disanja se povećava i postaje teže, time tijelo ne prima dovoljnu količinu potrebnu količinu kisika.

Ugljični dioksid nastaje iz duhanskog dima i ispušnih plinova iz automobila. Prekomjerna količina ugljičnog dioksida može izazvati glavobolju, zbunjenost i povećanu tjelesnu temperaturu. Ozon, koji je veliki dio smoga, je rezultat interakcije sunca i kemikalija. Izaziva otežano disanje, osoba dublje i brže diše. Kao rezultat toga, vježbanje postaje stresno i teško.

Nekoliko savjeta za zaštitu od zagađenog zraka:

  • nemojte trčati uz cestu kojom prometuje velik broj kamiona ili automobila.
  • vani vježbajte isključivo ujutro ili predvečer.
  • vježbajte unutar zatvorenog prostora što je više moguće.
  • ako osjetite bilo kakvu poteškoću tijekom disanja, odmah prestanite s vježbanjem i posjetite svog doktora.

Uz ove jednostavne savjete, vježbanje i dalje može biti kvalitetno provedeno vrijeme, a nečiste tvari iz zraka možete držati podalje od svog organizma.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije