Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zaštitite svoje zdravlje na visokim temperaturama!

Zaštitite svoje zdravlje na visokim temperaturama!

Zaštitite svoje zdravlje na visokim temperaturama!
  • Objavljeno: Subota, 30.06.2012.
  • Broj pregleda: 1.529
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Da biste zaštitili svoje zdravlje kada su temperature izuzetno visoke, ne zaboravite koristiti zdrav razum i ove savjete kako bi zaštitili svoje zdravlje i zdravlje svoje obitelji!

Pijte puno tekućine

Tijekom vrućina morat ćete povećati unos tekućine, bez obzira na stupanj aktivnosti. Ne čekajte da ožednite kako bi se sjetili piti. Popijte dvije do četiri čaše hladne tekućine svaki sat vremena ako se bavite nekom fizičkom aktivnošću.

Ako vaš liječnik općenito ograničava količinu tekućine koju pijete, pitajte koliko tekućine smijete piti dok je jako vruće.

Nemojte piti tekućinu koje sadrži alkohol ili velike količine šećera. To zapravo uzrokuje gubitak više tjelesne tekućine. Također izbjegavajte jako hladne napitke jer mogu uzrokovati grčeve u želucu.

Zamijenite sol i minerale

Znojenje uklanja soli i minerale iz tijela. Oni su tijelu potrebni i treba ih zamijeniti. Ako morate vježbati, popijte dvije do četiri čaše hladne i bezalkoholne tekućine svaki sat. Sportski napitak može zamijeniti sol i minerale koje gubite znojenjem. Razgovarajte sa svojim liječnikom prije nego se odlučite za sportske napitke ili uzimanje tableta soli.

Nositi odgovarajuću odjeću i nanesite kremu za sunčanje

Nosite što je moguće manje odjeće kada ste kod kuće. Odaberite laganu, svijetlu, komotnu odjeću.

Opekotine od sunca utječu na sposobnost tijela da se ohladi i uzrokuju gubitak tjelesne tekućine. Uzrokuju bol i oštećenja na koži.

Ako morate izaći na otvoreno, zaštitite se od sunca šeširom širokog oboda i sunčanim naočalama. Nanesite kremu za sunčanje zaštitnog faktora 15 ili više 30 minuta prije izlaska na otvoreno.

Pažljivo rasporedite aktivnosti na otvorenom

Ako morate biti na otvorenom, pokušajte ograničiti svoje aktivnosti na jutarnje i večernje sate. Pokušajte  često biti u sjenovitim područjima, tako da se tijelo ima priliku oporaviti.

Ostanite u hladnijim prostorijama

Ostanite u kući i, ako je ikako moguće, boravite u lagano klimatiziranom prostoru. Nemojte pretjerivati s klimom jer velika temperaturna razlika može biti opasna. Svakako uskočite pod hladan tuš ako ste u mogućnosti.

Pazite na osobe visokog rizika

Iako bilo tko u bilo koje vrijeme može patiti od bolesti povezanih s toplinom, neki ljudi imaju veći rizik od drugih.

Mala djeca su osjetljiva na djelovanje visokih temperatura. Stariji ljudi će teže osjetiti i reagirati na promjene u temperaturi. Ljudi koji su pretili mogu imati problema jer imaju veću toplinu tijela.
      
Ljudi koji su tjelesno bolesni, posebno srčani bolesnici i ljudi koji pate od visokog krvnog tlaka, mogu biti pod utjecajem ekstremne vrućine.

Posjetite odrasle osobe koje su pod povećanim rizikom najmanje dva puta na dan i pazite na znakove toplinske iscrpljenosti ili toplotnog udara. Dojenčad i malu djecu treba više motriti.

Pokušajte se prilagoditi

Svaka nagla promjena temperature početkom toplotnog vala bit će stresna za tijelo. Imat ćete veću toleranciju prema toplini ako ograničite fizičke aktivnosti dok se ne naviknete na toplinu. Ukoliko putujete u toplije krajeve, dajte si nekoliko dana da se prilagodite temperaturi prije nego počnete vježbati ili raditi.

Ne ostavljajte djecu u automobilima

Čak i u hladnijim danima, automobil se može brzo zagrijati do opasne temperature. Djeca koja ostaju bez nadzora u parkiranim automobilima imaju najveći rizik od toplinskog udara i smrti. Kada putujete s djecom često uzmite pauze i redovito podsjećajte djecu da piju tekućinu.

Nikada ne ostavljajte djecu ili kućne ljubimce u parkiranom automobilu, čak i ako su prozori otvoreni.
Prilikom izlaska iz automobila, provjerite kako bi bili sigurni da nitko nije ostao u automobilu.

Koristite zdrav razum

  • Izbjegavajte vruću hranu i teška jela koji dodaju toplinu tijelu.
  • Pijte puno tekućine i zamijenite soli i minerale u tijelu. Nemojte uzimati tablete soli, osim ako to ne odobri liječnik.
  • Dojenčad i djecu obucite u laganu odjeću i zaštitite šeširima ili suncobranima.
  • Ograničite izloženost suncu tijekom sredine dana.
  • Ne ostavljajte djecu ili kućne ljubimce u parkiranom automobilu.
  • Osigurajte dovoljno svježe vode za kućne ljubimce i ostavite vodu u sjenovitom mjestu.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za sigurno izlaganje suncu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije