Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto je ljeti tako teško zaspati?

Zašto je ljeti tako teško zaspati?

Zašto je ljeti tako teško zaspati?
  • Objavljeno: Petak, 06.07.2012.
  • Broj pregleda: 1.870
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

San je neophodan za zdravlje organizma. Dovoljno je reći da spavanje, ukoliko je u normalnoj količini, nema niti jednu negativnu stranu, već veliki broj onih pozitivnih.

Ljetne vrućine mnogima otežavaju spavanje, a sunce tijekom dana dodatno iscrpljuje. Donosimo vam stvari koje nikako ne biste smjeli raditi prije spavanja, naročito ljeti dok je zaspati znatno teže.

Tjelovježba

Važna je za zdravlje, a vaš san može učiniti još kvalitetnijim. Međutim, nemojte vježbati 3 sata prije planiranog odlaska u krevet. U suprotnome će se temperatura tijela povećati, rad srca ubrzati, vaše tijelo će biti puno energije, a ljetna vrućina vam u ovom slučaju nikako neće pomoći, već će otežati rashlađivanje. Vježbanje ostavite za neki drugi dio dana, a ne prije odlaska u krevet.

Gledanje televizora ili boravljenje pred računalom

Istraživanja su pokazala da boravljenje pred monitorom ili televizorom može otežati spavanje. Ljeti elektronički uređaji dodatno zagrijavaju prostor i onemogućavaju proizvodnju melatonina, hormona koji potiče san. Stoga ugasite sve prije odlaska u krevet.

Vrući tuš ili kupka

Kao i tjelovježba, vrući tuš ili kupka mogu pomoći da zaspite. Jedini problem ako se tuširate ili kupate prije samog odlaska u krevet. To obavite barem sat vremena prije spavanja, a potom dopustite tijelu da se samo ohladi prije odlaska u krevet.

Pretjerani unos tekućine

Ljeti je unos tekućine od velike važnosti, ali nemojte unositi veliku količinu tekućine barem sat ili dva prije nego pođete spavati kako ne biste tijekom noći imali pretjeranu potrebu za mokrenjem. Također nemojte ići u krevet žedni kako se ne biste budili usred noći zbog žeđi. Ovdje je ključna ravnoteža.

Naprezanje mozga

Što god da trebate obaviti, nemojte to ostavljati za noćne sati jer ćete potaknuti mozak na rad i uzrokovati nepotrebni stres, a ne trebamo ni isticati da vama treba upravo suprotno.

Čitanje

Prihvatljivo je ako čitate lagana štiva, ali psihološki roman koji je napet nikada nemojte čitati prije samog spavanja. Knjiga će vas razbuditi, a čak i ako prestanete s čitanjem, tijelo se neće moći tako brzo opustiti i pripremiti za spavanje. Pronađite nešto najdosadnije što možete zamisliti i čitajte prije spavanja. Sigurno ćete vrlo brzo zaspati.

Maženje s ljubimcem

Čak i ako je mali, nevjerojatno je koliko prostora može to dlakavo stvorenje zauzeti. Počet će se usred noći okretati, čak i hrkati, možda vas ogrepsti, zauzeti mjesto, a vi ćete ostati stisnuti i nekvalitetno spavati. Čak ako imate veliki krevet, velika je vjerojatnost da će se vaš ljubimac naći tik do vas.

Komentari

Najnovije

Najčitanije