Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hrana koju bi svaka žena trebala jesti

Hrana koju bi svaka žena trebala jesti

Hrana koju bi svaka žena trebala jesti
  • Objavljeno: Nedjelja, 30.09.2012.
  • Broj pregleda: 20.742
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Poboljšajte imunitet, smanjite rizik od nastanka raka dojke, poboljšajte pamćenje i spriječite prijevremeno starenje uz 10 namirnica prema preporuci stručnjaka.

Bobičasto voće

Štiti od raka dojke, jajnika i drugih vrsta raka. Najbolje bi bilo kada biste konzumirali 1/2 do 1 šalicu dnevno.

Bobičasto voće ima više biljnih zaštitnih antioksidansa (polifenola) od gotovo svake druge namirnice. Borovnice pomažu kod zaštite krvnih žila. Brusnice štite od infekcija mokraćnog sustava. Maline sadrže lutein, koji čuva zdravlje vaših očiju. Koristite ih svježe, smrznute, u salatama ili napitcima.

Pripremite proteinski smoothie s bobičastim voćem!

Losos

Jedan je od najboljih izvora zdravih masnih kiselina, koje štite zdravlje mozga i srca. Losos biste trebali konzumirati 2 puta tjedno.

Zahvaljujući visokoj razini omega 3 masnih kiselina, losos štiti od Alzheimerove bolesti, bolesti srca, moždanog udara i raka. Također, losos je vrsta namirnice koja sadrži čitav spektar vitamina B, koji pomažu kod oslobađanja od depresije i umora.

Kelj, špinat i blitva

Bogati su folatima, koji pomažu kod popravljanja učinjene štete na stanicama. Najbolje bi bilo kada biste tjedno unosili 4 porcije.

Špinat je bogat folatima, vrstom B vitamina, obnavlja oštećene stanice koje bi mogle uzrokovati rak. Špinat možete konzumirati na razne načine, od svježeg pa do kuhanog. Kelj, špinat i blitva su namirnice koje se preporučuju ženama tijekom menstruacije, trudnicama i osobama pod stresom jer su bogate željezom.

Pripremite salatu od špinata, brokule, kelja i ovčjeg sira!

Cjelovite žitarice

Bogate su vlaknima koji će pomoći kod održanja zdrave tjelesne težine i smanjenja kolesterola u krvi. Svakodnevno biste trebali unositi 2 do 3 porcije.

Cjelovite žitarice kao što su smeđa riža, quinoa, zob, heljda i ječam su poznate kao dobri ugljikohidrati jer su bogate vlaknima i održavaju zdravu razinu šećera u krvi. Vlakna duže zadržavaju osjećaj sitosti, zbog čega ćete biti manje skloni prejedanju tijekom dana. Vlakna smanjuju rizik od nastanka raka debelog crijeva, stoga je izuzetno važno da ih redovito konzumirate.

Orašasti plodovi

Jedan su od najboljih izvora zdravih masti, snižavaju kolesterol i štite srce, krvne žile i mozak. Dnevno pojedite oko 40g orašastih plodova.

Orašasti plodovi su odličan izvor proteina, esencijalnih minerala i vitamina. Sadrže omega 3 masne kiseline i mononezasićene masne kiseline koje smanjuju rizik od nastanka bolesti srca. To je poprilično mala, ali izrazito moćna namirnica koja će učiniti čuda za vaše zdravlje.

Žuto i narančasto povrće

Štite od raznih vrsta raka, uključujući rak dojke i jajnika, Pojedite barem 6 šalica tjedno.

Povrće kao što je mrkva, slatki krumpir ili bundeva sadrži veliku količinu beta karotena (oblik vitamina A) i kalija. Ove namirnice su jednostavne za pripremu, odličnog su okusa i štite zdravlje. Primjerice, slatki krumpir sadrži vitamina A više od bilo koje druge namirnice. Jedinstvena kombinacija vlakana, vitamina A i C, kao i kalija čine ove namirnice uistinu čudesnima.

Isprobajte sok od đumbira, naranče i mrkve!

Jogurt

Jogurt će vas opskrbiti zdravim bakterijama i uravnotežiti probavni sustav, dok će kalcij jačati kosti. Trebali biste popiti barem 4 šalice jogurta tjedno.

Odličan je izvor vitamina B, proteina i kalcija. Odaberite nemasan ili niskomasan jogurt s aktivnim kulturama kako biste unijeli zdrave bakterije, poznate kao probiotike. Jogurt je pristupačan, možete ga konzumirati uz razne namirnice, kao što su jaja ili žitarice.

Grah i mahunarke

Njihovi proteini vam daju dugotrajnu energiju i izgrađuju kosti i mišićno tkivo, a trebali biste unositi 3 šalice tjedno.

Grah, leća i grašak su odlični izvori bjelančevina i vlakana. Grah i mahunarke možete pripremati na razne načine, jesti kao prilog, glavno jelo ili salatu.

Zeleni čaj

Flavonoidi, koji se nalaze u zelenom čaju, će ojačati imunološki sustav kako bi se mogao obraniti od raznih bolesti, uključujući i rak. Popijte 2 do 3 šalice zelenog čaja dnevno.

Flavonoidi su moćan antioksidans, snažniji su od vitamina C i E zajedno. Imaju antiupalna svojstva koja sprječavaju razne bolesti i prijevremeno starenje stanica, ali i imunološkog sustava.

Pripremite napitak od zelenog čaja i banane!

Avokado

Bogat je esencijalnim vitaminima i nutrijentima, a sadrži mononezasićene masne kiseline, a trebali biste dnevno pojesti jednu petinu avokada.

Avokado je bogat vlaknima i nutrijentima koji reguliraju razinu kolesterola i štite vid, a mononezasićene masne kiseline pomažu kod gubitka masti na području trbuha, a vjeruje se da pomaže i kod rješavanja neplodnosti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije