Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Muči vas PMS?

Muči vas PMS?

Muči vas PMS?
  • Objavljeno: Četvrtak, 18.08.2011.
  • Broj pregleda: 4.048
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Predmenstrualni sindrom (PMS) je skup simptoma povezanih s menstrualnim ciklusom. Simptomi PMS-a javljaju 1 do 2 tjedan prije menstruacije. Obično nestaju nakon početka krvarenja. PMS može utjecati na žene bilo koje dobi, a učinak je različit kod svake žene. Kod nekih, PMS je samo prolazna smetnja. Za druge, on može ometati obavljanje svakodnevnih zadataka.

Uzroci PMS-a nisu jasni, ali nekoliko faktora može imati utjecaj. Promjene razine hormona tijekom menstrualnog ciklusa su važan uzrok PMS-a. Stres i emocionalni problemi, kao što su depresija, ne čini se da uzrokuju PMS, ali mogu pogoršati simptome PMS-a. Neki drugi mogući uzroci su:

  • niska razina vitamina i minerala
  • zadržavanje tekućine zbog slane hrane
  • konzumiranje alkohola i kofeina, što može promijeniti raspoloženje i razinu energije.

PMS često uključuje fizičke i emocionalne simptome, kao što su:

  • akne
  • otečene ili osjetljive dojke
  • osjećaj umora
  • poteškoće sa spavanjem
  • nadutost, zatvor ili proljev
  • glavobolju ili bol u leđima
  • promjene apetita ili potreba za hranom
  • bol u mišićima
  • problem s koncentracijom ili pamćenjem
  • napetost, razdražljivost, promjene raspoloženja
  • anksioznost i depresiju.


Simptomi variraju od žene do žene.

Vaš liječnik može dijagnosticirati poteškoće s PMS-om na temelju simptoma koje imate i koliko oni utječu na vaš život. Ako mislite da imate problema s PMS-om, pratite simptome nekoliko mjeseci.

PMS može biti potpuno bezazlen, ali nekim ženama može stvarati poteškoće.

Liječnik će također pitati imate li jedno od sljedećih stanja uz PMS:

  • depresiju
  • anksioznost
  • menopauzu
  • sindrom kroničnog umora
  • sindrom iritabilnog kolona
  • probleme s endokrinim sustavom

Mnogi su načini za ublažavanje simptoma PMS-a. Nema univerzalnog tretmana, drugačiji je svaku ženu. Možda ćete morati isprobati više rješenja kako bi pronašli ono najbolje. Neke mogućnosti liječenja su:

  • promjene u načinu života
  • terapija lijekovima alternativne terapije


Ako PMS nije tako strašan da morate posjetiti liječnika, neke promjene načina života mogu pomoći da se osjećate bolje.

  • Redovito vježbajte. Svaki tjedan pobrinite se da imate dva sata i 30 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta.
  • Jedite zdravu hranu, kao što je voće, povrće i cjelovite žitarice.
  • Izbjegavajte sol, slatku hranu, kofein i alkohol, pogotovo kad ste u PMS-u.
  • Dovoljno spavajte. Pokušajte spavati oko 8 sati svake noći.
  • Pronađite zdrave načine kako se nositi sa stresom. To može biti joga, lagana šetnja ili druženje s prijateljima.
  • Ne pušite.


PMS ostaje enigma, jer je širok raspon simptoma i poteškoća. Niti jedna teorija nije dokazana, i specifično liječenje PMS-a i dalje nije poznato. Većina dokaza upućuje na to da PMS proizlazi iz promjene u interakcije između razina spolnih hormona i neurotransmitora.

Problemi poput PMS se lako mogu ublažiti ako promijenite neke navike. Ako i uz promjene načina života i dalje imate poteškoća za vrijeme PMS-a obratite se svom liječniku.

Komentari

Najnovije

Najčitanije