Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Navike koje morate usvojiti za zdravlje srca

Navike koje morate usvojiti za zdravlje srca

Navike koje morate usvojiti za zdravlje srca
  • Objavljeno: Nedjelja, 02.11.2014.
  • Broj pregleda: 866
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Statistički pokazatelji su poprilično zastrašujući: srčane bolesti su najčešći uzročnik smrti među ženama, javljaju se kod 1 od 4 žena. I, što je još više zastrašujuće, rizik od nastanka srčanih bolesti je čak 3 puta veći od nastanka raka dojke. No, iz nekog nepoznatog razloga, većinom mislimo da se srčane bolesti javljaju samo kod muškaraca. Upravo zbog toga veliki broj žena odbija prihvatiti činjenice. Morate usvojiti neke navike koje će pospješiti zdravlje srca i smanjiti rizik od nastanka srčanih bolesti.

Svaki dan vježbajte

Razumijemo da ste zauzeti, ali ova navika donosi čudesne zdravstvene prednosti. Žene sve dobi, koje su svaki dan aktivne 60 minuta ili intenzivno aktivne 30 minuta, imaju čak 46% manji rizik od nastanka srčanog udara. To se može činiti kao velika obaveza, ali je ovo poprilično lako postići. To je navika koju možete odrađivati usputno. Što češće idite pješice, rjeđe koristiti lift i što više stojte dok se vozite javnim prijevozom. Stručnjaci preporučuju da tjedno intenzivno vježbate 150 minuta, a to je oko 20 minuta svaki dan.

Počnite trčati

Iako je istina da bilo koji oblik umjerene ili intenzivne fizičke aktivnosti djeluje odlično na zdravlje srca, trčanje je najbolje. Veliki broj istraživanja je pokazao da trčanje, čak i sporim tempom, može smanjiti rizik od nastanka srčanog udara za čak 45%.

Pazite na svoje mentalno zdravlje

Obratite pažnju na sve mentalne promjene koje vam se događaju, a nisu uobičajene. Žene, ispod dobi od 55 godina, koje pate od blage ili ozbiljne depresije, imaju dvostruko veći rizik od nastanka srčanog udara. Ako samo sumnjate da patite od depresije, obratite se liječniku. Simptomi mogu biti konstantan osjećaj tuge i beznađa koji traju više od 2 tjedna, suicidalne misli, promjene u navikama spavanja i manjak apetita.

Prestanite pušiti

Pušenje povećava rizik od nastanka niza bolesti, ne samo raka pluća. Dokazano je da pušenje može povećati rizik od nastanka srčanih bolesti i moždanih udara. Pušači imaju čak 4 puta veći rizik od nastanka bolesti srca, u odnosu na nepušače. Uz sve to, žene pušači dodatno imaju 25% veći rizik u odnosu na muškarce koji puše.

Njegujte svoju vezu

Biti u zdravom odnosu s partnerom može zaštititi zdravlje vašeg srca. Jedno istraživanje je pokazalo da emocionalna podrška može smanjiti rizik od otvrdnuća arterija. Znanstvenici su ustanovili da zdravi međuljudski odnosi, puni razumijevanja i podrške smanjuje razinu hormona stresa, a dokazano je da oni povećavaju rizik od nastanka srčanih bolesti.

Budite optimistični

To ne znači da izbjegavate sve negativnosti u životu, ali da zadržite optimizam i dobro raspoloženje jer ćete na taj način smanjiti rizik od nastanka srčanih bolesti. Pozitivno razmišljanje smanjuje razinu stresa.

Jedite mediteransku prehranu

Povećajte unos svježeg povrća i voća, nemasnih proteina, kao što su riba, orašasti plodovi i mahunarke. Što češće konzumirajte maslinovo ulje. To će vam pomoći da smanjite razinu krvnog tlaka i lošeg kolesterola. Osobe koje jedu mediteransku prehranu imaju čak 30% manji rizik od nastanka srčanih bolesti.

Češće prakticirajte seks

Dovoljno je seks prakticirati 2 puta tjedno kako biste smanjili razinu krvnog tlaka i stresa, 2 vodeća faktora srčanih bolesti. Ne morate postići orgazam da biste osjetili prednosti, niti vam treba stalni partner. Sami osjećaj požude potiče oslobađanje hormona koji pospješuju cirkulaciju.

Prestanite piti sokove

Stvarno je krajnje vrijeme da prestanete piti sokove. Prekomjerna konzumacija sokova može uzrokovati nepravilan srčani ritam. Sokovi sadrže visoku razinu šećera i kofeina koji ispire kalij iz tijela, a kalij je neophodan za održavanje zdravlja srca. Sokove konzumirajte rijetko i odaberite one koji sadrže što manje šećera, ali imajte na umu i da dijetni sokovi također sadrže šećer.

Pazite na zdravlje usne šupljine

Počnite svakodnevno koristiti zubni konac jer ćete dvostruko smanjiti rizik od nastanka srčanih bolesti. Bolesti desni znače da su se u vašim ustima nakupile bakterije koje mogu uzrokovati upalu i štetno djelovati na vaše srce. Korištenje zubnog konca je jedan od najboljih načina da smanjite prisutnost bakterija u ustima.

Što rjeđe uzimajte tablete protiv bolova

Osobe, koje često uzimaju tablete protiv bolova, imaju povećan rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara. Ako imate problema s bolovima, posavjetujte se s liječnikom oko sigurnijeg načina da ih ublažite.

Češće pijte čaj

Zeleni i crni čaj sadrže spojeve koji mogu smanjiti razinu lošeg kolesterola. Čaj također može pospješiti funkciju arterija, a ispijanje čaja prije odlaska u krevet je odličan i jednostavan način da smanjite razinu stresa. No, čaj pijte bez šećera.

Spavajte dovoljno i kvalitetno

Loš san i manjak sna djeluju loše na zdravlje cjelokupnog organizma, a naročito na zdravlje srca. Jedno istraživanje je pokazalo da nesanica povećava rizik od nastanka srčanog udara, a san loše kvalitete može povećati razinu krvnog tlaka, vodećeg faktora srčanih bolesti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije