Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što sve može uzrokovati dehidraciju?

Što sve može uzrokovati dehidraciju?

Što sve može uzrokovati dehidraciju?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 11.08.2014.
  • Broj pregleda: 842
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vaše tijelo se sastoji od oko 60% vode. Ako izgubite tek 1.5%, primijetite ćete simptome dehidracije, a to su najčešće loše raspoloženje, pad razine energije i slaba koncentracija. Postoje neki slučajevi kada je potrebno povećati unos vode jer tijelo vodu gubi puno brže nego inače.

Dijabetes

Dijabetičari, naročito oni koji ni ne znaju da pate od dijabetesa, su pod povećanim rizikom od nastanka dehidracije. Kada je razina šećera u krvi previsoka, tijelo se pokušava riješiti viška glukoze putem urina. Učestalo mokrenje može uzrokovati dehidraciju. Ako ste dijabetičar, svakako porazgovarajte s liječnikom o tome kako možete dodatno poboljšati kontrolu šećera i koliko vode biste trebali unositi dnevno.

Menstruacija

Tijekom menstruacije biste definitivno trebali povećati unos vode. Razina estrogena i progesterona utječe i na razinu vode, a tijekom menstruacije može doći do naglih promjena u razini estrogena i progesterona. Žene, koje imaju jako obilne menstruacije, trebaju biti naročito oprezne i nadoknaditi postotak izgubljene vode.  

Premali unos ugljikohidrata

Ugljikohidrati se u vašem tijelu pohranjuju zajedno s tekućinom. Iz tog razloga jako brzo počinjete gubiti kilograme kada iz prehrane izbacite ugljikohidrate. Ako želite uživati u ugljikohidratima bez straha od debljanja, počnite unositi složene ugljikohidrate, kao što su crna riža, tjestenina i kruh od cjelovitih žitarica.

Trudnoća

Tijekom trudnoće tijelo može početi zadržavati tekućinu kako bi spriječilo dehidraciju. Trebat ćete povećati unos vode kako biste smanjili zadržavanje tekućine i omogućili tijelu da nesmetano radi. Mučnine i povraćanje također ne idu na ruku razini vode u tijelu. Ako patite od jutarnjih mučnina, svakako se posavjetujte s ginekologom.

Starenje

Istraživanja su pokazala da starije osobe teže prepoznaju žeđ, zbog čega često unose premalo tekućine. Ako imate problema s praćenjem koliko vode dnevno popijete, držite bočicu vode uz sebe i u toku dana popijte onoliko bočica koliko je potrebno za vaš organizam.

Alkohol

Čak i malo alkohola smanjuje razinu vode u tijelu. Alkohol ima diuretsko djelovanje, vaše tjelesne stanice se sužavaju i izbacuju vodu koja se izlučuje putem urina. Sve to smanjuje ukupni postotak vode u tijelu. Alkohol također smanjuje sposobnost prepoznavanja prvih simptoma dehidracije, kao što su umor i pad energije.

Dojenje

Dojenje utječe na ravnotežu vode, elektrolita, proteina, minerala i ostalih sastojaka u majčinom tijelu. Sve to značajno utječe i na hidrataciju organizma. Ako ste primijetili smanjenu proizvodnju mlijeka, posavjetujte se s liječnikom jer to može biti znak ozbiljne dehidracije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije