Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što trebate jesti tijekom trudnoće?

Što trebate jesti tijekom trudnoće?

Što trebate jesti tijekom trudnoće?
  • Objavljeno: Četvrtak, 31.05.2012.
  • Broj pregleda: 22.464
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Često se kaže da trudnica treba jesti za dvoje, no to nije istina. Istina je da tijekom trudnoće žena treba posebnu pažnju posvetiti svemu što unosi u organizam. Beba raste i razvija se, zbog čega je prehrana od velike važnosti. Ukoliko majki nedostaje pojedinih vitamina i minerala, bebi će ih također nedostajati, što znači da će njezin razvoj biti ugrožen.

Ukoliko žena ima problema s održavanjem težine prije same trudnoće, svakako bi trebala posjetiti stručnjaka koji će joj izraditi nutricionistički plan.

Koliko kalorija ženama treba?

  • Ženama koje nisu trudne, dnevno u prosjeku treba oko 2100 kalorija.
  • Ženama koje su trudne, dnevno u prosjeku treba 2500 kalorija.
  • Ženama koje doje, dnevno u prosjeku treba oko 3000 kalorija.

Provjerite koje prehrambene navike morate promijeniti ako ste trudni!

Kakvu hranu trudnice trebaju jesti?

Važno je da prehrana bude uravnotežena, što znači da se unose sve vrste namirnica: mlijeko i mliječni proizvodi, voće i povrće, riba, meso, jaja, ugljikohidrati, masti i slično. Trudnicama prehrana treba biti raznolika kako bi mogle dobiti potrebnu količinu energije.

Tijekom trudnoće 10% dnevnog izvora kalorija treba doći iz proteina. Proteine ćete pronaći u mesu, jajima, mlijeku i mliječnim proizvodima, te pojedinim vrstama povrća.

Čak 35% dnevnog izvora kalorija treba doći iz masti, a najbolji izvori su maslac, ulja, margarin, orašasti plodovi, mlijeko i mliječni proizvodi.

Ostalih 55% dnevnog izvora kalorija dolazi iz ugljikohidrata koje ćete pronaći u kruhu, tjestenini, krumpirima i kukuruzu.

Koji vitamini i minerali su neophodni?

Folna kiselina

Tijekom prva tri mjeseca trudnoće, kao i u razdoblju pred samu trudnoću, žena treba povećati unos folne kiseline, koja pripada skupini B vitamina, a poznata je i pod nazivom vitamin B9. Izuzetno je važna za razvoj djetetovog živčanog sustava. Folna kiselina će također pomoći kod sprječavanja raznih kongenitalnih malformacija.

Isprobajte trudnički plan prehrane!

Dobri izvori folne kiseline su ječam, voće, zeleno povrće, sok od naranče, leća, grašak i riža. Preporuča se da žena svakodnevno unosi 400 mikrograma folne kiseline u obliku dodatka prehrani i to 2 mjeseca prije začeća i prva 3 mjeseca trudnoće.

Dnevna doza suplementa treba biti veća (5mg) ako je žena već rodila dijete s kongenitalnim malformacijama, ako ona ili njezin partner u povijesti bolesti obitelji imaju zabilježene takve slučajeve, ako boluje od bilo kakve bolesti probavnog sustava, ako ima dijabetes, anemiju srpastih stanica ili ako konzumira antiepileptike. U slučaju bilo kojeg od ovih stanja, svakako se treba posavjetovati s liječnikom.

Željezo

Tijekom trudnoće ženino tijelo treba više željeza nego inače kako bi tijelo moglo proizvesti dovoljno krvi za opskrbu djeteta. Dobri izvori željeza su zeleno povrće, jagode i integralni kruh.

Jesu li vam ruke uvijek hladne? Možda vam nedostaje željeza!

Željezo se lakše apsorbira ako se uzima u kombinaciji s vitaminom C, dok čaj ili kava mogu omesti apsorpciju željeza. Često se preporuča da žena uzima suplement željeza svaki dan od dvadesetog dana trudnoće, ali to nije potrebno ako žena ima zdrave prehrambene navike i ako nalazi krvi pokazuju da nije anemična. Važno je da znate da prevelika količina željeza može uzrokovati zatvor.

Cink i kalcij

Ovi minerali su također neophodni za djetetov razvoj. Cink i kalcij ćete pravilno unositi ako ćete jesti raznoliku i zdravu hranu.

Kako izbjeći zatvor?

Zatvor tijekom trudnoće je česta pojava zbog hormonalnih promjena, zbog čega se crijeva manje pomiču. Dodaci željeza također mogu uzrokovati zatvor.

Kako biste izbjegli zatvor, jedite hranu bogatu vlaknima kao što su voće, povrće, integralni kruh, žitarice, šljive i suhe šljive. Pijte 2 do 3 litre vode dnevno kako bi probavni trakt ostao hidratiziran, čime ćete izbjeći zatvor.

Redovita tjelovježba će također pomoći da pokrenete crijeva. Tri dana u tjednu provedite 20 do 30 minuta lagano plivajući ili šećući.

Ukoliko i dalje imate problema sa zatvorom, svakako se obratite liječniku.

Koliko se žena smije udebljati tijekom trudnoće?

Normalno je da se žena udeblja 10 do 12 kilograma.

Iz praktičnih razloga se trudnoća dijeli na tri faze, u kojima postoje i normalni okviri debljanja:

  • U prvom tromjesečju je normalno da se žena udeblja 1 do 2 kilograma.
  • U drugom tromjesečju je normalno da se žena udeblja 300 do 400g.
  • U trećem tromjesečju je normalno da se žena udeblja 1 do 3 kilograma.

Od kuda dolaze ostali kilogrami?

  • Beba teži oko 3.5 kilograma prije rođenja.
  • Maternice teži oko 900g.
  • Posteljica teži oko 650g.
  • Amnijska tekućina teži oko 800g.
  • Ženske grudi dobiju na težini oko 400g.
  • Težina dodatne krvi je oko 1.25kg
  • Voda koja se zadržava u tijelu teži oko 2kg.
  • Sloj masnog tkiva ispod kože teži oko 1.7kg.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije