Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zdravlje i godine

Zdravlje i godine

Zdravlje i godine
  • Objavljeno: Srijeda, 17.11.2010.
  • Broj pregleda: 1.514
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Život je putovanje, ispunjeno s mnogo prolaza i prijelaza. A zlatne godine su jedan od prijelaza koji zaslužuje vašu pozornost. Mnoge stvari mogu se promijeniti, vaš odnos s vašom, sada starijom, djecom i partnerom, karijera, čak i tijelo. Neke stvari možete kontrolirati, druge ne možete. Jedna od stvari koje možete kontrolirati je vaše zdravlje.

Kosti

Vjerojatno ste ih uvijek uzimali zdravo za gotovo, ali sada je vrijeme da ih postanete svjesni. Nakon menopauze, imate daleko manje estrogena na raspolaganju za održavanje kostiju. Dakle, rizik za osteoporozu je puno veći. Što učiniti? Pitajte svog liječnika o riziku za osteoporozu. Iako se testovi za gustoću kostiju obično ne preporučaju do 65 godine, neka zdravstvena pitanjima mogu potaknuti ranije testiranje. Najmanje 1200 miligrama dnevno, ali većina ljudi dobije oko 600 miligrama kroz prehranu, pa dodatci kao što su kalcij citrat i kalcij karbonat mogu biti potrebni. Također je važno uključiti vježbe, kao što su hodanje, vrtlarstvo ili vježbe s utezima.

Vaše srce

Vaš najveći rizik nakon što prođe menopauza nije rak dojke, već bolesti srca. To je vodeći uzrok smrti u žena preko 45 godina. Nažalost, ljudi nisu dovoljno svjesni ovoga. Dakle, ako već niste, sada je vrijeme da se stvarno počnete obraćati pozornost na stvari kao što su razina kolesterola, tjelesna težina, fizička aktivnost i prehrana.

Zašto sada? Pa, do sada su visoke razine estrogena štitile srce, što je jedan od razloga zašto žene razviju srčane bolesti u prosjeku 10 godina kasnije nego muškarci. Međutim, kako razina estrogena pada, potrebna je prevencija. Ako ste jeli zdravu prehranu koja se sastoji se od zdravih masti, puno voća, povrća i vlakana, te niskomasne bjelančevine poput ribe i soje, uz najmanje 30 minuta tjelesne aktivnosti dnevno, na dobrom ste putu da zaštitite svoje srce.

Još nešto je jako važno: prestanite pušiti. Ako pušite, imate dva do šest puta veću vjerojatnost od srčanog udara nego nepušači, a rizik raste s brojem popušenih cigareta svaki dan. Također, imate značajno veći rizik od srčanih bolesti, ako imate dijabetes, visoki krvni tlak ili visoki kolesterol, ili ako ste pretili i / ili imate nisku razinu fizičke aktivnosti.

Šećer u krvi

Ako šećer u krvi počne padati, imate povećan rizik za sve, od bolesti srca i oštećenja bubrega do demencije, oštećenja živaca i prerane smrti. Uopće ne morate imati dijagnozu dijabetesa da bi se našli u nevolji. Stanje koje se naziva "otpornost na inzulin", u kojem inzulin kojeg stvara tijelo ne može smanjiti razinu glukoze u krvi, također povećava rizik od bolesti srca, kao i dijabetes.

Pazite na prehranu, redovitu tjelesnu aktivnost i pokušajte održavati zdravu tjelesnu težinu. A ako imate 45 godina ili ste stariji, redovito testirajte šećer u krvi najmanje svake tri godine. Vaš liječnik može predložiti češća testiranja ovisno o faktorima rizika za razvoj dijabetesa. Također, obratite pozornost na slijedeće:

  • godišnji mamogram nakon 40. godine
  • PAPA test za rak vrata maternice svake godine, ovisno o faktorima rizika i prethodnim rezultatima
  • krvni tlak najmanje jedanput godišnje
  • provjera kolesterola najmanje svakih pet godina (češće ako imate faktore rizika za bolesti srca)
  • započnite s testovima za otkrivanje raka debelog crijeva u dobi od 50. godine
  • redoviti stomatološki pregledi svakih šest mjeseci
  • kompletan pregled očiju svake dvije do četiri godine ili češće ovisno o osobnoj ili obiteljskoj anamnezi
  • godišnji pregled kože za pronalazak raka kože

Komentari

Najnovije

Najčitanije