Opsjednutost društvenim mrežama može biti znak ovog poremećaja osobnosti

Opsjednutost društvenim mrežama može biti znak ovog poremećaja osobnosti

Opsjednutost društvenim mrežama može biti znak ovog poremećaja osobnosti
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 24.02.2020.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Pexels

Kategorija: Zanimljivosti

Društvene mreže nisu toliko bezazlene, odnosno opsjednutost njima može skrivati poremećaj osobnosti. Znanstvenici su otkrili postojanje povezanosti između količine vremena provedenog na društvenim mrežama i onoga što je poznato pod nazivom 'grandiozni narcizam'.

Društvene su mreže povezane s ljudskim egom. Ono što je možda jednom započelo samo kao jedan od brojnih načina za komunikaciju s drugim ljudima vrlo brzo se pretvorilo u sredstvo za on-line samopromociju. Iako to ne vrijedi baš za svakog korisnika društvenih mreža, velik broj ljudi koristi takve platforme kako bi predstavili sebe u što boljem svjetlu. To je brz i jednostavan način dobivanja željene pažnje i pozornosti, kako poznatih tako nepoznatih ljudi.

Korištenje društvenih mreža

Istraživanje objavljeno u časopisu Psychology of Popular Media Culture otkrilo je četiri uobičajene karakteristike povezane s teškim egotizmom: koliko vremena netko provodi na društvenim medijima, koliko često tvita ili obnavlja svoje statuse, koliko ima prijatelja ili pratitelja te koliko selfija dnevno objavljuje. Ako je na sva četiri pitanja odgovor 'mnogo', to vrlo vjerojatno nešto govori o vašoj osobnosti.

Sve online aktivnosti imaju jednu zajedničku karakteristiku, a to je da predstavljaju razne načine na koje ljudi sami sebe promoviraju online. Što češće neka osoba sudjeluje u takvom načinu promocije, ego je veći. Ljudi koji često objavljuju vlastite fotografije ili druge objave zapravo aktivno traže nečiju reakciju, prema čemu društvene mreže nisu ništa drugo nego oblik traženja pažnje.

Narcisoidni tip osobe

Spomenuto se istraživanje odnosi na specifičan tip osoba, takozvanih grandioznih narcisa. Takvi su narcisi obično izrazito ekstrovertirani, bezosjećajni i usredotočeni isključivo na vlastite osjećaje, interese ili situaciju. Potpuno je drugačija situacija s takozvanim ranjivim narcisima čiji egoizam proizlazi iz njihovog osjećaja nesigurnosti.

Prema rezultatima studije, ranjivi narcisi nisu tako opsjednuti društvenim medijima kao grandiozni narcisi. Možda je najvažnije od svega upozoriti da društveni mediji sami po sebi ne mogu nikoga pretvoriti u egotista.

Ne treba kriviti društvene mreže, jer problem nije u njima već u načinu na koji ih netko koristi. Imate li crte narcističke osobnosti, velika je vjerojatnost da ćete imati i neki (ako ne i sve) od četiri karakteristična načina korištenja društvenih mreža opisanih u istraživanju.

Vezani sadržaj:

Vitashop
Najčitanije zanimljivosti