Zdravstveni vremeplov 18. svibnja: Razvoj micelarne vode

Zdravstveni vremeplov 18. svibnja: Razvoj micelarne vode

Zdravstveni vremeplov 18. svibnja: Razvoj micelarne vode
  • Objavljeno: Nedjelja, 18.05.2025.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prije 30 godina, francuska kozmetička industrija predstavila je inovaciju koja će revolucionizirati rutinu svakodnevne njege kože - micelarnu vodu.

Mada se točan datum lansiranja prve komercijalne micelarne vode rijetko navodi u povijesnim zapisima, ovaj proizvod koji je sredinom 1990-ih razvijen u Francuskoj postao je jedan od najvažnijih kozmetičkih izuma modernog doba. Inspirirana potrebama parižanki koje su se suočavale s tvrdom vodom iz gradskog vodovoda koja je isušivala i iritirala kožu, micelarna voda začeta je kao nježno rješenje za čišćenje lica bez ispiranja.

Micelarna tehnologija razvijena je na temelju znanstvenih spoznaja o površinski aktivnim tvarima (surfaktantima) i njihovoj sposobnosti da formiraju male molekularne strukture zvane micele. Naziv "micelarna" dolazi upravo od riječi "micela", koja opisuje molekularnu strukturu u kojoj hidrofilni (privlači vodu) dijelovi molekule formiraju vanjski sloj, dok su hidrofobni (odbija vodu) dijelovi okrenuti prema unutra.

Genijalnost micelarne vode leži u njezinoj jednostavnoj, ali učinkovitoj kemijskoj strukturi. Kada se nanese na kožu, micele djeluju poput malenih magneta za nečistoće. Hidrofobni unutarnji dijelovi micela privlače masnoće, šminku i prljavštinu s površine kože, dok hidrofilni vanjski dijelovi osiguravaju da se te nečistoće suspendiraju u vodi i lako uklone pamučnom vatom ili blazinicom.

Za razliku od tradicionalnih sredstava za čišćenje koja mogu narušiti prirodnu barijeru kože, micelarna voda je formulirana tako da uklanja nečistoće bez agresivnog trljanja ili ispiranja. Nema potrebe za vodom iz slavine, što je posebno korisno u područjima s tvrdom vodom ili u situacijama kada pristup vodi nije moguć.

Micelarna voda izvorno je bila "tajna oružje" francuskih kozmetičara i vizažista koji su je koristili iza kulisa modnih pista za brzo i učinkovito uklanjanje šminke s lica modela između revija. Međutim, njezina učinkovitost i nježnost brzo su je učinile popularnom među dermatološkom zajednicom, koja ju je počela preporučivati pacijentima s osjetljivom kožom.

S vremenom, kako su prve formulacije postale dostupne široj javnosti, micelarna voda prerasla je iz profesionalnog alata u osnovno sredstvo svakodnevne njege kože. Bioderma, Avène, La Roche-Posay i ostali francuski dermokozmetički brandovi bili su među prvima koji su komercijalizirali ovu tehnologiju, a danas gotovo svaki kozmetički brend ima svoju verziju ovog proizvoda.

Iz Francuske se popularnost micelarne vode proširila na ostatak Europe, a zatim i na globalno tržište, doživjevši pravi boom oko 2013. godine kada su proizvodi postali šire dostupni na američkom tržištu. Danas je micelarna voda postala nezaobilazni dio rutine njege kože milijuna ljudi, dokazujući da jednostavne inovacije često imaju najdalekosežniji utjecaj.

Vezani sadržaj:

Vitashop

Najnovije

Najčitanije