Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Depresiju i umor pobijedite hranom

Depresiju i umor pobijedite hranom

Depresiju i umor pobijedite hranom
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 12.10.2009.
  • Broj pregleda: 7.997
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prehrana snažno utječe na fizičko i psihičko zdravlje. Pravilan odabir namirnica može poboljšati raspoloženje, a određena hrana čak pobjeđuje depresiju i druga mentalna oboljenja.

Zdrava i kvalitetna prehrana može pomoći organizmu u borbi sa stresom, a znanstveno je dokazano da neke namirnice pomažu i kod nesanice.

Ako ste neraspoloženi, nemirni, pomalo tužni i bezvoljni, nemojte odmah posegnuti za sedativima i antidepresivima. Pokušajte najprije promijeniti prehranu i provjeriti za mjesec dana je li vam bolje. Mi vam donosimo popis sretnih namirnica koje će vam poboljšati raspoloženje, a organizam održati u zavidnoj formi.

1. Masne kiseline Omega 3

Riječ je o kiselinama koje možete pronaći u tuni, orasima i kanoli. U organizam se mogu unijeti i putem kapsula kao nadomjestak prehrani. Omega 3 pomažu kod mentalnih oboljenja poput bipolarnog poremećaja. Neka su istraživanja pokazala da hrana koja sadržava ove kiseline pomaže kod depresivnih pacijenata, a umiruje i hiperaktivnu djecu. Omega 3 zdrave su i za mentalno i za fizičko zdravlje stoga ih svakako uvrstite u svoju prehranu.

Provjerite kako zdrava prehrana smanjuje rizik od depresije!

2. Cink

Ovaj mineral ima jako važnu ulogu u probavnim procesima. Važan je i za normalno funkcioniranje imunološkoga sustava. Cink pomaže u borbi protiv viška kilograma, ali i u borbi protiv slabosti i letargije. Nedostatak cinka obično se očituje kao gubitak apetita i ravnodušnost, stoga bi ovaj mineral trebao biti dio svakodnevne prehrane. Cink se može pronaći u bučinim sjemenkama, pšeničnim klicama i visoko proteinskim namirnicama poput mesa i mliječnih proizvoda.

3. Vitamin B-3 (niacin)

Ovaj je vitamin iznimno važan za normalan protok energije tijelom. Čak i djelomičan nedostatak vitamina B-3 uzrokuje depresiju, razdražljivost, hipersenzibilnost i lošu probavu. Nedostatak vitamina B-3 može nastati zbog neumjerenog konzumiranja alkohola. Prirodni izvori vitamina B-3 su repa, svinjsko meso, piletina, grah i riblje ulje.

Pobijedite depresiju uz ova 3 spoja!

4. Voda

Voda je najvažnije oružje u borbi protiv depresije i debljine. Voda poboljšava raspoloženje, motoričke funkcije i moć uma. Dnevno je potrebno popiti najmanje dvije litre vode. To se ne odnosi na ostale tekućine nego isključivo na vodu. Koristi od vode su mnogobrojne, baš kao i štete ako je ne unosite u organizam u dovoljnim količinama. Dakle, voda je izvor života i dobroga raspoloženja stoga je pijte u preporučenim količinama.

5. Vitamin E

Ovaj moćni vitamin može se pronaći u cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima, sjemenkama te određenom voću i povrću poput špinata i avokada. Vitamin E snažan je antioksidans koji ima važnu ulogu i u jačanju imunološkoga sustava. Poznato je da pacijenti s dijagnosticiranom depresijom imaju manjak vitamina E u organizmu stoga je vrlo važno pobrinuti se za svoje mentalno zdravlje i osigurati si dovoljne količine vitamina E.

Limunada s kurkumom pobjeđuje depresiju!

6. Kalcij

Kalcij je snažno oružje u borbi protiv stresa i anksioznosti. Istraživanja pokazuju da kalcij pomaže i kod postanatalne depresije. Ljudi koji nemaju dovoljno kalcija u organizmu često se žale na probleme sa spavanjem, umor i loše raspoloženje. Kalcij je prirodna pomoć za bolji san, a nalazi se u mlijeku i ostalim mliječnim proizvodima. Može se pronaći i u brokuli, tofuu, sjemenkama sezama te soku od naranče s dodatkom kalcija.

7. Željezo

Manjak željeza u organizmu uzrokuje umor, manjak energije i anemiju, posebno kod žena. Umjetne nadomjeske željeza nikada nemojte uzimati bez prethodnoga dogovora s liječnikom. Osim toga, željezo možete pronaći i u prirodnim izvorima. Nalazi se u jetrici, govedini, grahu, grašku i lješnjacima. Organizmu je lakše apsorbirati željezo iz mesa nego iz povrća. Ako ste vegetarijanac, apsorpciju željeza u organizam možete povećati uz pomoć vitamina C.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti