Liposukcijska dijeta

Liposukcijska dijeta

Liposukcijska dijeta
  • Objavljeno: Četvrtak, 10.09.2020.
  • Broj pregleda: 74
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

O dijeti

Liposukcijska dijeta poseban je način prehrane, poznata kao dijeta bez prevelikog unosa ugljikohidrata, koja svoj jelovnik temelji na prirodnim mastima. Autor dijete je nutricionist Kenan Mandra, koji tvrdi da liposukcijska dijeta pomaže pri zdravom i brzom mršavljenju te se prehrana vraća na izvornoj prehrani naših predaka pa su gotova jela, rafinirana hrana i polugotovi proizvodi strogo zabranjeni. Kako je riječ o potpunom novom režimu prehrane, tijekom provođena liposukcijske dijete potrebno je uzimati aminokiseline u obliku dodatka prehrane kako bi se potaknula razgradnja masti u organizmu.

Liposukcijska dijeta nema nikakve veze s liposukcijom, operacijom kojom se trajno uklanjaju nakupine masnog tkiva s kritičnih područja, ali, osim imena, zajedničko im je uklanjanje masti iz tijela. Liposukcijska dijeta postala je popularna još prije dvije godine, kada je bivša predsjednica Kolinda Grabar Kitarović stesala liniju upravo uz pomoć ove dijete.

Od tada do danas mnogo je onih koji su probali pratiti liposukcijsku dijetu, među njima i mnoštvo poznatih, koji tvrde da su rezultati vidljivi nakon svega par dana te svjedoče o gubitku masnih naslaga s ključnih područja. Međutim, trebate se svakako zapitati je li liposukcijska dijeta dobra za vaše zdravlje i hoće li vam u konačnici donijeti više štete, nego koristi.

Što možete jesti?

Liposukcijska dijeta podrazumijeva konzumaciju prirodnih masti te izbjegavanje ugljikohidrata. Postoji više vrsta masti, a to su: zasićene masne kiseline, nezasićene masne kiseline i transmasne kiseline.

Zasićene masne kiseline su one koje se nalaze u proizvodima životinjskog porijekla, a to su: meso, mlijeko i mliječni proizvodi, životinjske masnoće, maslac, jaja, kokosovo ulje, palmino ulje itd.

Nezasićene masne kiseline su one dobivene iz biljnog porijekla i ribe, a to su: maslinovo ulje, bademovo ulje, laneno ulje, suncokretovo nerafinirano ulje, bučino ulje, sezamovo ulje, riba, orašasti plodovi itd.

Transmasne kiseline su umjetno proizvedene masti koje se smatraju štetnima za ljudski organizam i nalaze se u prerađenoj hrani nakon prženja i pećenja, pogotovo u raznim rafiniranim uljima i gotovim jelima.

Od ove tri vrste masnih kiselina samo se nezasićene masne kiseline smatraju „dobrim“ mastima, no, pobornici i autori liposukcijske dijete tvrde da su zasićene masne kiseline koristili naši preci te oni imaju stoljetno korijenje u načinu prehrane pa se preporučuje njihova konzumacija.

Neovisni stručnjaci, pak, tvrde da zasićene kiseline nisu loše ako nisu rafinirane, odnosno da su i zasićene i nezasićene masne kiseline dobre za zdravlje samo ako se koriste u prirodnom, neprerađenom obliku.

Liposukcijska dijeta dozvoljava konzumaciju isključivo svježeg ili smrznutog voća, nemasnog mlijeka, jogurta i sira, crvenog mesa, bijelog mesa i nemasne ribe te jednostavnih žitarica (integralne žitarice, riža i ječam)

Što ne možete jesti?

Liposukcijska dijeta zabranjuje konzumaciju slatkiša, šećera, rafiniranih proizvoda od voća (voćnih jogurta, džemova i sirupi), masni mliječni proizvodi, sve žitarice osim gore navedenih, proizvodi od bijelog brašna, kava, alkohol, gazirani i slatki sokovi.

Primjer jelovnika – Liposukcijska dijeta

Doručak – Liposukcijska dijeta

  • kajgana ili omlet
  • integralni tost s avokadom
  • rajčicama i sirom
  • voćni smoothie s bademovim mlijekom
  • zobene pahuljice od cjelovitog zrna s voćem
  • proteinske palačinke s bananom

Ručak – Liposukcijska dijeta

  • paprike punjene sirom i začinima
  • zapečena brokula
  • tikvice punjene sirom i mesom
  • juha od ječma, graška i feta sira
  • složenac od povrća
  • složenac od boba i ječma
  • salata od piletine (s accetom balsamicom, bez dresinga)
  • salata od ječma
  • meso u umaku od gljiva
  • omlet punjen gljivama i špinatom
  • faširanci od povrća (mogu se staviti u integralno pecivo sa salatom kao zdravi burger)

Večera – Liposukcijska dijeta

  • varivo od povrća
  • pečeno povrće s rižom
  • složenac od prosa
  • špageti od tikvica s bolonjez umakom
  • zapečena brokula i cvjetača s piletinom u umaku od rajčice
  • mesni faširanci i salata
  • pečeni batat s mesom
  • rižoto s gljivama
  • zapečeni grah i meso

Međuobrok – Liposukcijska dijeta

  • orašasti plodovi
  • voćna salata
  • krem juha od gljiva
  • povrtna juha
  • banane s kikiriki maslacem
  • nemasni jogurt s chia sjemenkama
  • integralni tost s mrkvom i humusom

Je li dijeta zdrava?

Liposukcijska dijeta – nuspojave

Pobornici liposukcijske dijete tvrde kako je ova dijeta zdrava zato što se vraća hrani naših predaka, ne dozvoljava izgladnjivanje, ne provodi se strogi režim te omogućava mršavljenje na brz i zdrav način.

Međutim, nutricionisti tvrde da liposukcijska dijeta može imati negativne posljedice na vaše zdravlje, a i sami pobornici liposukcijske dijete upozoravaju na sljedeće simptome: dehidracija, nedostatak soli, jako lupanje srca, aktiviranje hormona stresa, nedostatak šećera te neugodan zadah, po acetonu. Trebate znati da kod ovih simptoma morate prekinuti liposukcijsku dijetu i obratiti se liječniku jer nijedan simptom nije bezopasan i nastaje kao reakcija tijela na izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane. Svaki nutricionist će vas upozoriti na to da ne treba izbacivati niti jedan nutrijent iz ljudskog tijela, samo treba paziti da je on prirodan, da nije rafiniran i da pazite na količinu.

Što kažu stručnjaci?

Liposukcijska dijeta podijelila je mišljenja stručnjaka. Oni koji su pobornici dijete tvrde da ona nema negativne posljedice za zdravlje. Međutim, oni koji nisu pobornici dijete jasno i otvoreno kritiziraju dijetu i tvrde da može biti vrlo opasna za zdravlje.

Poznata nutricionistkinja objasnila je kako naše tijelo ne može funkcionirati bez ugljikohidrata. Treba napomenuti da ugljikohidrati nisu samo šećeri i da ona ne zagovara konzumiranje slatkiša i rafiniranog šećera, ali neke namirnice, poput žitarica su glavni izvor energije u prehrani, kao i voće, koje sadrži brojne vitamine, ne treba uskraćivati ni ograničavati.

Osim toga, liposukcijska dijeta zagovara ograničen ili gotovo nikakav unos ugljikohidrata te preporučuje redovito uzimanje dodataka prehrani. Stručnjaci upozoravaju da dodatak prehrani ne može zamijeniti hranu. Dodatak prehrani može trenutno pomoći organizmu da dobije određene nutrijente, ali nikad neće biti adekvatna zamjena za neku prirodnu namirnicu.

Za koga je dijeta dobra?

Liposukcijska dijeta nije dobar primjer dugotrajne dijete i novog načina prehrane. Liposukcijska dijeta dobra je za one koji jedu previše slatkiša i šećera, da očiste organizam, ali nikako se ne preporučuje na duže vremena. Isto tako, kod osoba prekomjerne tjelesne težine rezultati su vidljivi nakon nekoliko dana, ali iz zdravstvenih razloga nemojte nastavljati s dijetom i budite svjesni jo-jo efekta koji se javlja nakon prestanka dijete. Ako nakon 3-5 dana osjetite ozbiljnije posljedice za zdravlje, obavezno se javite svom liječniku.

Odaberi dijete za usporedbu, možeš odabrati najmanje dvije dijete.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.