Medicinski turizam Hrvatske postaje neizbježan turistički proizvod
Konkretnije pitanje bi bilo, da li je medicinski turizam prepoznat u Hrvatskoj kao jedna od gospodarskih grana, koja može jednim dijelom i hrvatsku medicinsku i turističku industriju izvesti iz recesije? U biti se Hrvatska nalazi u određenom „formirajućem" vremenu. Treba se kretati prema novim formama turizma, no postoje određene prepreke koje osporavaju medicinski turizam, od kojih je bitan čimbenik vođenja naših političara. Tako su i teme ovogodišnje Konferencije medicinskog turizma podijeljene u četiri velike tematske cjeline; Elementi za strategiju razvoja medicinskog turizma u Hrvatskoj - multidisciplinarni aspekti, Međunarodna iskustva - različiti aspekti implementacije medicinskog turizma u turističku ponudu Hrvatske, Zakonska regulativa neophodna za razvoj medicinskog turizma - Zakon o zdravstvu u turizmu, Medicinski turizam i produženje turističke sezone (dentalni turizam, medicinski wellness i produženi boravak turista "treće" životne dobi). Druga po redu Konferencija medicinskog turizma održati će se od 25. do 27. travnja 2010. god. u Opatiji, u organizaciji Udruge za razvoj medicinskog turizma, a glavni fokus konferencije je predstavljanje potencijala razvoja medicinskog turizma u Hrvatskoj te postavljanje smjernica za priključivanje Hrvatske globalnom trendu razvoja medicinskog turizma.
Koliko je medicinski turizam važan istaknuo je doc. dr.sc. Miljenko Bura, predsjednik Organizacijskog odbora: "Svjesni činjenice kako medicinski turizam postaje jedan od ključnih turističkih proizvoda, konferencija je prepoznata kao idealna prilika za stvaranje tradicije okupljanja vrhunskih stručnjaka iz ovoga područja. Medicinski turizam omogućuje razvoj ne samo turizma koji je toliko važan za našu zemlju, već i gospodarske slike općenito, dok imidž Hrvatske kao moguće destinacije medicinskog turizma postaje važan segment među drugim zemljama koje razvijaju medicinski turizam kao i samim inozemnim stručnjacima kao važnim sponama prenošenja znanja i iskustva našim domaćim stručnjacima. Uistinu nam je drago što imamo priliku pokazati kako ravnopravno možemo konkurirati ostali zemljama te ponuditi toliko potrebnu kvalitetu kako domaćim tako i stranim turistima." A u duhu njegovih riječi moramo napomenuti da treba početi pristizati konkurenciju, jer glavne resurse (dobre medicinske timove) i prirodne ljepote nemaju samo oni, ali su ipak u znatnoj prednosti. Zemlje koje koriste potencijale medicinskog turizma su Indija, Tajland, Singapur, Malezija, Meksiko, Kuba, Brazil, Argentina, ali su nama najveća konkurencija Mađarska, Poljska, Španjolska i Turska zbog svoje blizine. Profil tražitelja usluga je vjerojatno poznat, dolaze iz industrijski razvijenih zemalja, srednja klasa, nemaju adekvatno zdravstveno osiguranje u vlastitoj zemlji, te su pripadnici srednje i starije srednje generacije koji uglavnom imaju pristup internetu. Uglavnom se traže stomatološke usluge, zatim usluge ortopedije, kardiologije, kardiokirurgije, neurokirurgije, te je dosta potražnje za estetskom kirurgijom. Bitna stavka je da nam je medicinski turizam možda napokon rješenje za dugo očekivano produženje turističke sezone. Stvar je u tome da se dentalni turizam i medicinski wellness mogu nuditi tijekom cijele godine. A medicinski wellness je i dodatan razlog za dolazak u hotele. Treba također gledati da danas ljudi normalno putuju i u sedamdesetima.
Za kraj izdvojimo riječi Mr. sc. Damira Novotnya, nezavisnog ekonomskog analitičara o važnosti Konferencije: "Dok informacije o trenutnoj ekonomskoj situaciji u svijetu zauzimaju kako medijski tako i prostor javnosti općenito, mi želimo pokazati kako optimizam i kvaliteta medicinskog turizma mogu otvoriti neke potpuno nove ekonomske prilike za Hrvatsku kao zemlju potencijala za medicinski turizam uopće."
-
Recept dana
Čokoladni kolač s datuljama i orasima
1 h12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345