Što jesti prije i poslije tjelovježbe?

Što jesti prije i poslije tjelovježbe?

Što jesti prije i poslije tjelovježbe?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 11.11.2013.
  • Broj pregleda: 304
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Spremni ste za vježbanje? Ne tako brzo! Donosimo vam popis namirnica koje je dobro jesti prije i poslije vježbanja.

Važno što bolje pripremiti tijelo za vježbanje, a isto tako je važno da mu nakon tjelovježbe osigurate izvor hranjivih tvari potrebnih za regeneraciju mišića i tkiva.

Prije: tost od cjelovitih žitarica s bananom i cimetom

Kada je u pitanju priprema za vježbanje, ugljikohidrati su vaš najbolji prijatelj. Ključno je da oni budu kompleksni kako bi potaknuli oslobađanje energije tijekom vježbanja, ali postupno i polako. Tost od cjelovitih žitarica s voćem sadrži ugljikohidrate, ali i šećere koji se lako razgrađuju.

Banane su najbolji izbor jer obiluju kalijem, čija se razina spušta tijekom vježbanja. Cimet će regulirati razinu šećera u krvi i poboljšati kognitivne sposobnosti.

Poslije: piletina sa žara i povrće

Vašem tijelu trebate pomoći da se oporavi. U tome ćete uspjeti ako unesete nemasne proteine i ugljikohidrate putem piletine. Ona će vas zasititi, a neće uzrokovati nadutost ni probavne smetnje. Povrće preliveno maslinovim uljem će tijelu također osigurati niz hranjivih tvari.

Prije: grčki jogurt, sušeno voće i orašasti plodovi

Pripremate se za trčanje? Prvo popijte malo jogurta. Na želudac će sjesti lagano, a u kombinaciji sa sušenim voćem će pomoći u revitalizaciji tijela tijekom i nakon tjelovježbe. Sušeno voće sadrži zdrave šećere koji će brzo podići razinu energije.

Orašasti plodovi će pomoći u održavanju stabilne razine šećera. Pripazite jer orašasti plodovi sadrže puno masti, što znači da se sporije razgrađuju. Ako ih pojedete previše, osjećat ćete se umorno i usporeno.

Poslije: omlet s povrćem i avokadom

Sigurno već znate da su jaja odličan izvor proteina i pomažu u razvoju i regeneraciji mišića. Napravite omlet s malo povrća i dodajte malo avokada kako biste povećali unos vlakana i nezasićenih masnih kiselina.

Avokado će pospješiti apsorpciju vitamina koji se nalaze u povrću, uključujući vitamine A, D, E i K. Ovi vitamini imaju antioksidativno djelovanje, zbog čega će smanjiti razinu slobodnih radikala u tijelu i rizika od nastanka bolesti srca i raznih vrsta raka.

Prije: smoothie

Jednostavni su i dozvoljavaju eksperimentiranje s različitim namirnicama. Za najbolji učinak koristite omiljeno voće, šalicu jogurta i cjelovite žitarice po izboru.

Ako kupujete gotovi ili polugotovi smoothie, tražite onaj koji sadrži proteine sirutke ili mlijeka. Ne morate pretjerivati s dodavanjem proteina, 10 do 20 grama će biti sasvim dovoljno.

Poslije: losos s batatom

Losos će pomoći u smanjenju rizika od nastanka kronične upale u tijelu, regulirat će razinu inzulina i sačuvati zdravlje vaših zglobova.

Batat ili slatki krumpir sadrži složene ugljikohidrate koji će regulirati razinu glikogena nakon tjelovježbe.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.