Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?

Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?

Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?
  • Objavljeno: Srijeda, 18.11.2015.
  • Broj pregleda: 63
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sigurno se pitate je li sigurno vježbati onda kada ste prehlađeni ili patite od gripe. Većina stručnjaka se slaže s time da je vježbanje potpuno sigurno ako nije riječ o gripi ili prehladi koja uzrokuje ozbiljne simptome. No, vježbati biste trebali umjereno.

Umjerena tjelovježba bi vam čak mogla i pomoći jer potiče cirkulaciju krvi. To znači da će bijele krvne stanice bolje cirkulirati vašim tijelom i brže doći do bakterija i virusa. U jednom istraživanju, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise, su znanstvenici ustanovili da umjerena tjelovježba može smanjiti trajanje gripe i prehlade.

Kada su sudionici počeli vježbati nakon 2 dana od početka bolesti, rezultati su bili još bolji. Znanstvenici su ustanovili da prehlade nije ni na koji način utjecala na sposobnost disanja tijekom vježbanja.

S intenzivnom tjelovježbom trebate pričekati barem 2 tjedna nakon ozdravljenja kako bi se tijelo u potpunosti oporavilo. U međuvremenu možete šetati laganim intenzitetom 20 do 30 minuta dnevno.

Ako osjećate ozbiljnije simptome, kao što su povišena tjelesna temperatura, ekstreman umor, bolovi u mišićima ili natečene limfne žlijezde, odmarajte i vratite se redovitom vježbanju tek kada potpuno ozdravite. Ako i dalje niste sigurni u to smijete li vježbati ili ne, svakako se posavjetujte s liječnikom.

Naravno, najbolje bi bilo kada biste u potpunosti izbjegli gripu i prehladu. Kako biste smanjili rizik od nastanka gripe i prehlade, slijedite ovih nekoliko jednostavnih koraka:

  • pratite pravila uravnotežene prehrane
  • spavajte dovoljno
  • izbjegavajte nagle promjene tjelesne težine
  • izbjegavajte pretjerivanje s tjelovježbom
  • odmarajte
  • smanjite razinu stresa

Saznajte kako prepoznati gripu opasnu po život!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti