Većina Europljana razumije oznake na prehrambenim proizvodima

Većina Europljana razumije oznake na prehrambenim proizvodima

Većina Europljana razumije oznake na prehrambenim proizvodima
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 29.12.2008.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Zanimljivosti

Velika većina europskih potrošača prepoznaje i razumije poboljšane nutritivne informacije na etiketama prehrambenih proizvoda, pokazala je pan-europska studija Europskog vijeća za informiranje o hrani (EUFIC).

"Iako u Europi postoji više različitih načina označavanja prehrambenih proizvoda, utvrdili smo da ih ljudi svejedno prepoznaju, te uglavnom znaju koristiti kako bi donosili upućene prehrambene odluke", kazao je profesor Klaus Grunert iz Sveučilišta Aarhus u Danskoj.

"Označavanje prehrambenih proizvoda treba smatrati ključnim elementom zaokružene strategije javnog zdravstva", dodao je.

Studija je obuhvatila više od 17000 ljudi u Njemačkoj, Francuskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji.

Iako većina potrošača prepoznaje i razumije oznake na hrani, naglašava međutim EUFIC, u prosjeku ih samo 18% redovito i koristi za provjeru nutritivnih informacija.

Nijemci, Mađari, Poljaci i Šveđani uglavnom provjeravaju tablicu nutritivnih vrijednosti koja sadrži činjenice o razinama hranjivih tvari, kalorija, kolesterola i masnoća, dok potrošači u Francuskoj i Velikoj Britaniji provjeravaju sustav preporučenih dnevnih količina pojedinih sastojaka prehrambenih proizvoda (RDA).

Najvišu razinu svijesti o postojanju bilo kakvog oblika označavanja prehrambenih proizvoda pokazali su Šveđani (95%).

Tamošnji potrošači koriste općepoznati logo kojim se označavaju zdraviji proizvodi u nekoj prehrambenoj kategoriji, no njih 61% traži i druge oblike informacija.

Studija je nadalje pokazala kako većina europskih potrošača smatra da razumije sustav označavanja, te da oko 50% njih može uspješno protumačiti RDA informacije.

Potrošači općenito najčešće provjeravaju nutritivne informacije za žitne pahuljice, jogurte i gotova jela.

Na njihovu odluku o tome što će kupiti veliki utjecaj ima pitanje zdravlja i praktičnosti.

Studija je također pokazala da je u svim kategorijama u većini zemalja na vrhu popisa odlučujućih čimbenika okus.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Vitashop
Najčitanije zanimljivosti