Nesanica

Nesanica

Nesanica
  • Objavljeno: Utorak, 26.03.2019.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Nesanica je najuobičajeniji poremećaj spavanja. Nesanica uključuje teškoće kod usnivanja, spavanja ili ponovnog usnivanja nakon ranog buđenja. Može biti privremena ili kronična.

Komplikacije nesanice

Nesanica može prouzročiti probleme tijekom dana, kao što je umor, nedostatak energije, teškoće u koncentraciji i razdražljivost.

Prevencija (higijena spavanja)

  • Svakodnevno usnivanje i buđenje u približno isto vrijeme.
  • Ograničiti vrijeme provedeno u krevetu tijekom dana na ono koje je bilo provođeno u krevetu prije pojave nesanice.
  • Prekinuti uporabu sredstava koja pogoduju nesanici (kofein, nikotin ,alkohol, stimulansi).
  • Izbjegavati dnevna drijemanja.
  • Vježbati i ostati aktivan. Obavljati najmanje 20 do 30 minuta intenzivnog vježbanja dnevno, najbolje 5 do 6 sati prije spavanja.
  • Izbjegavati večernje podražaje. Zamijeniti gledanje televizije slušanjem radija i čitanjem opuštajuće literature.
  • Topla kupka ili lagani obrok prije spavanja mogu pomoći u pripremi za san.
  • Izbjegavati "pokušavanje" spavanja. Što se osoba više trudi zaspati, više će biti budna.
  • Provjeriti lijekove. Ako se neki lijekovi uzimaju redovito treba provjeriti kod liječnika da li oni pridonose nesanici.
  • Temperaturu u spavaćoj sobi održavati ugodnom, obično hladnijom nego što je tijekom dana u sobi u kojoj se boravi.

www.plivazdravlje.hr

Sadržaj

Vezane teme

Sponzorski članci

Napomena

Sumnjate li na pojedinu bolest i/ili stanje uvijek zatražite savjet liječnika ili ljekarnika. Nikad ne odgađajte posjet liječniku i ne zanemarujte savjet profesionalnog medicinskog osoblja zbog nečega što ste pročitali na portalu CentarZdravlja.

Sadržaj portala nije zamjena za profesionalni medicinski savjet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen osobnim potrebama pojedinog korisnika.

Ako osjećate bol u prsima nazovite 194 odmah!