Nesanica

Nesanica

Nesanica
  • Objavljeno: Utorak, 26.03.2019.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Nesanica je najuobičajeniji poremećaj spavanja. Nesanica uključuje teškoće kod usnivanja, spavanja ili ponovnog usnivanja nakon ranog buđenja. Može biti privremena ili kronična.

Kako se nesanica liječi?

Prolazna i povremena nesanica najčešće ne zahtijevaju liječenje budući da epizode traju samo par dana. Na primjer, ukoliko je nesanica nastala zbog premoštenja vremenskih razlika biološki sat osobe će se s vremenom vratiti u normalu. Ipak, neki ljudi koji pate od dnevne pospanosti i imaju problema sa obavljanjem svakodnevnih aktivnosti kao rezultat nesanice, korištenjem kratkodjelujućih tableta za spavanje mogu poboljšati san i budnost slijedećeg dana. Obzirom da i ova skupina lijekova ima potencijalne nuspojave, njihova se primjena preporučuje samo u dogovoru sa liječnikom.

Liječenje kronične nesanice se sastoji od:

  • Otkrivanja i liječenja potencijalnih medicinskih ili psiholoških problema koji uzrokuju nesanicu
  • Identificiranja i sprečavanja (reduciranja) oblika ponašanja koja mogu pogoršati ili izazvati nesanicu

Propisivanja tableta za spavanje. Dugoročno korištenje tableta za spavanje kod kronične nesanice je upitno. Pacijent koji uzima tablete za spavanje treba biti pod nadzorom liječnika, da bi se procijenila učinkovitost i pratile nuspojave. Općenito, ovi lijekovi se prepisuju u najmanjoj dozi i najkraćem mogućem trajanju koje je potrebno da se riješe problemi povezani sa spavanjem. Prekidanje liječenja nekim od lijekova iz ove skupine mora biti postupno, jer bi nagli prekid uzimanja lijeka mogao uzrokovati ponovnu pojavu simptoma.

Primjene nekih tehnika kojima se može poboljšati san:

Opuštajuće tehnike. Postoje brojni relaksacijski postupci koji međutim, obično zahtijevaju puno vježbe da bi se njima postiglo učinkovito opuštanje.

Restrikcija sna. Neki ljudi koji pate od nesanice provode previše vremena u krevetu neuspješno pokušavajući zaspati. Njima može koristiti program restrikcije sna koji isprva dopušta samo nekoliko sati sna tijekom noći. Postupno vrijeme se povećava, sve dok se ne postigne adekvatan noćni san.

Promjena navika (dekondicioniranje). Ovom se tehnikom nastoji promijeniti navike u svezi sa spavanjem u osobe koja pati od nesanice. Osobi se obično savjetuje da ide u krevet samo kada je pospana. Ako ne može zaspati, osobi se preporučuje da se digne iz kreveta i ostane budna dok ne postane pospana i tek onda se vrati u krevet. Za vrijeme tog procesa, osoba treba izbjegavati popodnevne počinke, te buditi se i ići u krevet svaki dan u isto vrijeme. S vremenom će se stvoriti navika povezivanja određenog vremena i mjesta sa spavanjem.

Sadržaj

Vezane teme



Sponzorski članci

Napomena

Sumnjate li na pojedinu bolest i/ili stanje uvijek zatražite savjet liječnika ili ljekarnika. Nikad ne odgađajte posjet liječniku i ne zanemarujte savjet profesionalnog medicinskog osoblja zbog nečega što ste pročitali na portalu CentarZdravlja.

Sadržaj portala nije zamjena za profesionalni medicinski savjet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen osobnim potrebama pojedinog korisnika.

Ako osjećate bol u prsima nazovite 194 odmah!