Protuupalna piramida prehrane

Protuupalna piramida prehrane

Protuupalna piramida prehrane
  • Objavljeno: Petak, 10.05.2013.
  • Broj pregleda: 777
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kronična upala u tijelu nastaje kada imunitet bez potrebe pojačano radi. Stanice počinju uništavati sebe same, a upala u tijelu se sve više širi. Kronična upala povećava rizik od nastanka raznih bolesti, a istraživanja su pokazala da može uzrokovati nastanak kancerogenih stanica.

Smanjite upalu u tijelu s namirnicama koje imaju protuupalno djelovanje. Započnite od dna piramide pa nastavite prema vrhu.

Voće i povrće - probajte unositi povrće i voće različitih vrsta.

Cjelovite žitarice - zob, smeđa riža, tjestenina i kruh od cjelovitih žitarica.

Tjestenina - jedan je od najčešćih priloga na našim tanjurima, kuhajte ju tako da bude al dente i bit će puno zdravija.

Grah i mahunarke - smeđi, bijeli ili crni grah, mahune i grašak.

Zdrave masti - ekstra djevičansko maslinovo ulje, orasi, avokado, sjemenke lana i  konoplje.

Riba i morski plodovi - losos, sardine i školjkaši.

Soja i namirnice od soje - sojino mlijeko, tofu, tempeh i edamame (mahune od soje).

Gljive - odličan izbor su azijske gljive kao što su shiitake, maitake, bukovače.

Proteini - jogurt, jaja obogaćena omega 3 masnim kiselinama i nemasno meso.

Začini - đumbir, češnjak, cimet, bosiljak, ružmarin i kurkuma.

Čaj - bijeli, zeleni ili crni.

Crno vino - ne više od 1 do 2 čaše (250ml) dnevno.

Zdravi slatkiši - tamna čokolada s najmanje 70% kakaa.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.