Gubili biste kile, a ne možete bez slatkog?

Gubili biste kile, a ne možete bez slatkog?

Gubili biste kile, a ne možete bez slatkog?
  • Objavljeno: Srijeda, 07.08.2019.
  • Broj pregleda: 830
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Zanimljivosti

Poslije ručka smijete popiti 1 dl kvalitetnog crnog vina, a čokoladu možete jesti svaki dan, najbolje kao međuobrok između ručka i večere.

Čokoladna dijeta uključuje limititranu dnevnu konzumaciju čokolade - namirnice koju većina ljudi obožava, ali izbjegava zbog održavanja dobre linije. No tamna čokolada s velikim udjelom kakaa (70 i više posto) može biti vaš saveznik u zdravlju jer pozitivno utječe na raspoloženje, ali i snizuje krvni tlak!

Ne biste smjeli pojesti više od dvije kockice tamne čokolade (70 posto kakaa) na dan.

Što se krije u čokoladi?

Plod kakaovca sadrži oko 50 posto masnoće, a 30 grama tamne čokolade ima oko 150 kalorija i 8,5 grama masnoće. No masti iz čokolade ne povećavaju razinu kolesterola. Naime, kakao maslac iz čokolade sadrži oleinsku kiselinu koja je jednostruko nezasićena masnoća (nezasićena omega-9 kiselina). Nju ubrajamo u 'dobre' masnoće koje koriste našem zdravlju. U čokoladi se nalaze i neke nezasićene masti kao što su stearinska i palmitinska kiselina.

Zasićene su masnoće inače povezane s povećanjem razine tzv. lošeg, LDL kolesterola koji povećava rizik od ateroskleroze i srčanih bolesti. No, palmitinska kiselina koja može povećati kolesterol čini jednu trećinu masnoća u čokoladi, dok stearinska kiselina uopće ne utječe na povećanje kolesterola.

Što tamnija, to zdravija

Plodovi kakaovca u sebi sadrže i flavonoide, spojeve koji se obično nalaze u biljkama, a ponašaju se kao prirodni antioksidansi - opuštaju krvne žile i omogućavaju bolji protok krvi. Smatra se da mogu pridonijeti sprečavanju raznih bolesti kao što su rak, srčane bolesti i moždani udar. Flavonoidi se nalaze još u agrumima, luku, zelenom čaju, crnom vinu i tamnoj čokoladi koja ima barem 70 posto udjela kakaa. Što je čokolada tamnija to je u njoj više flavonoida. Tamna je čokolada poznata i po svom gorkastom okusu jer sadrži veoma malo šećera za razliku od mliječne ili bijele čokolade koje sadrže veliki udio šećera, a veoma malo ili ništa zdravih tvari.

Više detalja o čokoladnoj dijeti, provjerite ovdje.

Vezani članci:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti