„HIIT“ vježbanje: nova vrsta treninga dokazano je najučinkovitija!

„HIIT“ vježbanje: nova vrsta treninga dokazano je najučinkovitija!

„HIIT“ vježbanje: nova vrsta treninga dokazano je najučinkovitija!
  • Objavljeno: Srijeda, 20.02.2019.
  • Broj pregleda: 872
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Pexels

Kategorija: Zanimljivosti

Trening pod nazivom „HIIT“ uključuje kratke intervale intenzivnog vježbanja, učinkovitiji je za gubitak kilograma od duljeg vježbanja nižeg intenziteta, a to je pokazala nedavna studija čije je rezultate u subotu objavio BBC.

HIIT trening ne traje dulje od 20-ak minuta, a prilagoditi se može početnim i naprednim vježbačima. HIIT sistem treninga možemo provoditi na različite načine, poput kružnih treninga s težinom vlastitog tijela ili uz vanjsko opterećenje, izmjenom sprintova i hodanja ili laganog trčanja, kombiniranjem visoko intenzivnih kardio vježbi i vježbi snage.

Važno je da u periodu rada osobe koje vježbaju daju sve od sebe, a odmor služi kako bi se tijelo oporavilo za idući interval u kojem se opet maksimalno angažirate.

Znanstvenici iz Saveznog sveučilišta u Goiasu u Brazilu analizirali su podatke 576 muškaraca i 522 žene različitih stupnjeva kondicije. Intervalni trening definira se kao aerobni trening koji uključuje ponavljanje kratkih intenzivnih vježbi, između kojih je kratka pauza. Te vježbe uspoređene su s duljim umjerenim vježbanjem u trajanju prosječno između 30 i 45 minuta. Svi su sudionici vježbali najmanje 4 tjedna. Oni koji su radili HIIT izgubili su prosječno 1,58 kilograma, a oni koji su vježbali nižim intenzitetom 1,13 kg.

Doktor Niels Vollaard sa Sveučilišta Stirling, stručnjak za zdravlje i vježbanje, kaže da je paradoks u tome da se više kalorija potroši za duljeg umjerenog vježbanja, ali ipak postoje dva moguća objašnjenja za veći gubitak kilograma kod HIIT-a.

Prvi je da HIIT dovodi do veće potrošnje kalorija nakon vježbanja pa metabolizam može biti povišen čak i jedan dan nakon HIIT treninga, a drugi je da nakon takvog treninga, ljudi su jednostavno manje gladni.

Istraživanje je pokazalo da su oni koji su radili HIIT, intervalni trening visokog intenziteta, zabilježili gubitak kilograma 28,5% veći od onih koji su umjereno dulje vježbali.

Međutim, znanstvenici upozoravaju da HIIT nije za svakoga. Takvo vježbanje povećava rizik od ozljeda i dovodi do višeg kardiovaskularnog stresa pa dobro razmislite prije nego što se odlučite isprobati.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti