Jesu li kokice zapravo zdrave?

Jesu li kokice zapravo zdrave?

Jesu li kokice zapravo zdrave?
  • Objavljeno: Utorak, 21.01.2020.
  • Broj pregleda: 6.250
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Svjetsko rukometno prvenstvo je u tijeku, a svi koji redovito prate utakmice paze da se na vrijeme opskrbe grickalicama, posebno kokicama.

Kokice su općenito povezane s gledanjem televizije, a većina ljudi kada ode u kino, tijekom filma gricka upravo – kokice.

No, postavlja se pitanje jesu li kokice zdravije od ostalih grickalica poput čipsa i smoki flipsa ili su jednako štetne za organizam?

Kokica je ništa drugo nego cjelovito zrno kukuruza koje se rastvorilo. Iako se tijekom pripreme koristi malo masti, na njih se ne gleda kao na junk food.

Po svom sastavu kokice imaju puno vlakana, a malo kalorija. Točnije rečeno, jedna šalica kokica sadrži: 31 kaloriju, 1 g proteina, 0,4 g masnoće, 6 g ugljikohidrata, 1 g vlakana i 0, 07 g šećera, što ih čini odličnom zamjenom za grickalice koje se prže u ulju.

Dakle, čak i ako pripremite tri šalice kokica, to i dalje sadrži manje od 100 kalorija, bez prevelikog broja ugljikohidrata, masti ili šećera.

Otkrijte zašto moramo jesti kokice u kinu?

Brojke govore svoje, obična vrećica kokica neće ispuniti vašu kalorijsku kvotu, ali morate znati da će se ti brojevi brzo promijeniti ako dodate maslac, sir, karamelu ili bilo koji drugi popularni preljev.

Ako se pitate što je s kokicama koje se rade u mikrovalnoj pećnici, moramo vas razočarati. Vjerojatno je najbolje da ih preskočite jer neke marke sadrže puno soli i velike količine zasićenih masnoća, a postoji i rizik od dobivanja posebnog tipa plućne bolesti povezane s diacetilom, kemikalijom koja se koristi u umjetnom maslacu na kokicama.

Znate li da su kokice i cola kalorični kao tri hamburgera!

Ako želite igrati na sigurnom, najbolje bi bilo da napravite zdravu verziju, bez ulja, u silikonskoj posudi za izradu kokica Lékué koju možete naručiti na linku!

Osim toga, možete kokice raditi sami, na vatri, uz korištenje kokosovog ili maslinovog ulja. Zagrijte ulje u dubokoj tavi i dodajte jedan dio zrna kukuruza. Kada sve popuca, dodajte ostatak i povremeno rastresite. Za bolji okus dodajte parmezan, sol i ocat ili neko suho bilje i začine. Ulje će dodati neke dodatne kalorije i masnoće u usporedbi s kokicama bez dodataka, ali ova metoda je još uvijek zdrava i ukusna. Ako se ipak odlučite za verziju bez ulja, uz silikonsku posudu Lékué i uz pomoć mikorovalne pećnice, imat ćete najzdravije domaće kokice!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti