Počela je sezona trešanja, znate li koje su zdravstvene prednosti ove ukusne voćke?

Počela je sezona trešanja, znate li koje su zdravstvene prednosti ove ukusne voćke?

Počela je sezona trešanja, znate li koje su zdravstvene prednosti ove ukusne voćke?
  • Objavljeno: Srijeda, 23.05.2018.
  • Broj pregleda: 5.250
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Počela je sezona trešanja, znate li koje su zdravstvene prednosti ove ukusne voćke?
Izvor slike: Depositphotos

Prednost trešnje nije samo njezin nevjerojatni okus, nego još mnogo toga što ju čini odličnim izborom za slastice, sokove, ili ono najzdravije, grickanje zrelih plodova.

Ako želite imati trešnje tijekom cijele godine, ne brinite, možete ih spremiti u zamrzivač i odmrznuti o potrebi.

Trešnjama smanjite rizik od bolesti srca!

Trešnje su pune antioksidansa i nude mnoge zdravstvene prednosti, uključujući pomoć kod nesanice, bolova u zglobovima i usporavanja starenja, a postoje i još neke prednosti zbog kojih ćete započeti dan sa slasnim trešnjama.

  • Štite od dijabetesa – slatke trešnje imaju niski glikemijski indeks od 22, što je niže od marelice, grožđa, breskve, borovnice i šljive. To ih čini boljim obrokom od brojnih drugih voćki, posebice za dijabetičare.
  • Poboljšavaju san – ako imate problema sa spavanjem, popijte sok od trešnje 30 minuta nakon buđenja i 30 minuta prije večere. Trešnje su dobar izvor melatonina koji vam pomaže regulirati cikluse spavanja, samo pripazite da odaberete slađe trešnje jer su bogatije melatoninom.
  • Smanjuju trbuh – istraživači su otkrili da veća doza trešanja u prehrani, kod osoba s visokim udjelom masti, može smanjiti masnoću na trbuhu i ukupnu tjelesnu težinu.
  • Reguliraju krvni tlak – trešnje sadrže vrlo visoku dozu kalija, što pomaže regulirati brzinu otkucaja srca i krvni tlak te smanjuje rizik od hipertenzije, a fitosteroli u trešnjama pomažu smanjiti lošu razinu kolesterola.
  • Smanjuju rizik od moždanog udara – antocijanini, pigmenti koji daju trešnji tamnu boji, mogu aktivirati gene povezane s metabolizmom i mastima, što smanjuje rizik od visokog kolesterola, dijabetesa i moždanog udara.
  • Usporavaju starenje kože – trešnje imaju najvišu razinu antioksidansa od bilo kojeg voća. Zato redovita konzumacija trešanja usporava proces starenja i preporučuje se kao alternativni tretman za zdravu i zategnutu kožu.
  • Olakšavaju osteoartritis – bol i nelagoda zbog natečenih zglobova smanjuju se ako se dva puta dnevno konzumiraju trešnje ili sok od trešanja, posebice kod žena koje imaju između 40 i 70 godina.
  • Sprječavaju raka debelog crijeva – određene tvari u trešnjama mogu smanjiti formiranje kancerogenih kemikalija. Stoga su neki proizvođači odlučili dodati trešnje u hamburgere kako bi usporili oksidacijsko pogoršanje lipida u mesu i značajno smanjili formiranje heterocikličkih aromatskih amina.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za sigurno izlaganje suncu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti