Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno

Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno

Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno
  • Objavljeno: Subota, 24.10.2015.
  • Broj pregleda: 708
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kalcij je mineral koji je neophodan za zdravlje koštanog sustava i većina ljudi ga unosi u adekvatnoj količini. Novo istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Osteoporosis, otkrivaju da je unos vitamina K2 jednako važan kao i unos kalcija, barem što se zdravlja koštanog sustava tiče.

Vitamin K2 štiti zdravlje koštanog sustava jer aktivira protein odgovoran za apsorpciju kalcija u kostima i zubima, izjavila je voditeljica istraživanja prof. Laura Schoenfeld.

Vitamin K2 također sudjeluje u prevenciji nakupljanja kalcija u mekom tkivu, kao što su arterije. Na taj način značajno smanjuje rizik od nastanka srčanog i moždanog udara. Prethodna istraživanja su pokazala da vitamin K2 može pomoći u prevenciji bubrežnih kamenaca i smanjiti rizik od nastanka kronične upale, a također sudjeluje u procesu uništavanja stanica raka.

Unosite li dovoljno vitamina K2? Stručnjaci ističu da vjerojatno ne. Vitamin K2 pronalazimo u bjelanjcima i pilećim jetricama. Iako probavni sustav može vitamin K1 (kojega pronalazimo u zelenom lisnatom povrću) pretvoriti u vitamin K2, kod većine ljudi se ta pretvorba ne odvija pravilno zbog nepravilnih prehrambenih navika i prekomjernog uzimanja antibiotika.

U svoju prehranu svakako uvrstite namirnice bogate vitaminom K2, ali istovremeno i povećajte unos probiotika. Ako niste sigurni unosite li vitamin K2 u adekvatnoj količini, obratite se liječniku i posavjetujte se oko uzimanja suplemenata.

No, kao i preostali nutritivni spojevi, vitamin K2 ne može samostalno održavati zdravlje vašeg tijela. Vaša prehrana mora biti uravnotežena. Povećajte unos vitamina A i D jer je njihova funkcija usko povezana s funkcijom vitamina K2. Povećajte unos mlijeka i mliječnih proizvoda, tamno zelenog lisnatog povrća, orašastih plodova, sjemenki i masne ribe kao što je sardina.

Više o ulozi vitamina K pročitajte ovdje.

Najčitanije zanimljivosti