Vodite bitku s aknama? Krivac se možda skriva u hrani

Vodite bitku s aknama? Krivac se možda skriva u hrani

Vodite bitku s aknama? Krivac se možda skriva u hrani
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 29.06.2020.
  • Broj pregleda: 563
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Akne na licu obično se javljaju u pubertetu, a nerijetko s njima vode bitku i odrasle osobe. One nisu samo estetski problem, već ukazuju na disbalans hormona i kod pojedenih ljudi vode do pada samopouzdanja.

Prehrana i akne

Loša prehrana može potencirati nastanak akni, pogotovo namirnice koje imaju visok glikemijski indeks. Glikemijski indeks ukazuje na to koliko brzo glukoza iz hrane koja sadrži ugljikohidrate dolazi u krv. Što brže glukoza iz određene namirnice dođe u krv, to namirnica ima viši glikemijski indeks.

Namirnice visokog glikemijskog indeksa obiluju dodanim šećerom i rafiniranim brašnom, a primjer takve namirnice je bijeli kruh.
Uz to, kada velika količina glukoze najednom dospije u krv, dolazi do izraženijeg lučenja inzulina. Čestim konzumiranjem slatkiša, zaslađenih sokova, gaziranih pića i sl., opetovano se u krv luči velika količina inzulina. To dovodi do cijelog niza promjena na razini spolnih hormona i stvaranja akni.

Glikemijski indeks namirnica

Manji unos namirnica s visokim glikemijskim indeksom smanjuje pojavu akni, stoga se preporučuje veća konzumacija namirnica s niskim glikemijskim indeksom.

Pojednostavljeno govoreći, to su namirnice koje prirodno sadrže ugljikohidrate, no nisu višestruko prerađene. Dobar odabir namirnica ne pridonosi samo rješavanju problema s aknama, već i zdravlju općenito.

Važno je redovito konzumirati obroke. Svakako je dobro imati barem tri glavna obroka (doručak, ručak i večeru). Uz to je dobrodošlo voće kao jutarnja i popodnevna užina. Svojim vitaminima, mineralnim tvarima i vlaknima, doprinosi zdravlju kože i uklanjanju štetnih tvari iz organizma. Voće sadrži šećere, pa će se uključenjem dovoljnih količina voća u jelovnik, smanjiti želja za slatkišima. Istina je da voće sadrži jednostavne šećere, no sadrži značajan udio fruktoze, pa je njegov glikemijski indeks većinom nizak.

Povrće isto tako ima niski glikemijski indeks. Iako mu mladi nisu skloni, treba svakodnevno biti na jelovniku. Neke loše navike valja promijeniti. A vrijedi i ona stara "Sve za ljepotu".

Ipak, ako promjene prehrambenih navika na bolje ne urode plodom, bilo bi dobro posjetiti liječnika. Možda je u pitanju ozbiljniji problem.

Visoki glikemijski indeks: > 70
Srednji glikemijski indeks: 55-70
Niski glikemijski indeks: < 55

Gazirani napici 54-68
Gotove pahuljice za doručak 55-93
Bijeli kruh 69-77
Heljdin kruh 47
Miješani raženi kruh 50
Banana 62
Svježa jabuka 39
Marelica 34
Naranča 33
Frape s bananom 30
Suha jabuka 29

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti