Dobrobiti joge

Dobrobiti joge

Dobrobiti joge
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 8.292
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

GLAVNI STILOVI JOGE

Joga ima ponešto za sve, bez obzira da li se samo želite opustiti nakon napornog dana ili ste u potrazi za unutarnjim mirom. Joga oslobađa vašu unutarnju energiju tako što povezuje um i tijelo, te može dramatično utjecati na vaš život.

Otkako se prvi put počela prakticirati u Indiji prije otprilike 5000 godina, joga je polako osvojila svijet. Ne može se poreći - joga je prisutna posvuda - od modernih odmarališta za jogu, specijaliziranih robnih maraka, programa u fitnes centrima itd.

Jogu čine serije asana (poze ili položaji) koje oblikuju mišiće, smanjuju ukočenost zglobova i opuštaju um. Jednako važno kao pravilno držanje jest i umjetnost disanja. U rječniku joge, >pranayama< je nauka o kontroli disanja. Prije nego što se krene sa fizičkim bavljenjem joge, bitno je naučiti njen teoretski dio.

Šest glavnih tipova joge uključuju: Iyengar, Ashtanga, Hatha, Bikram, Kundalini i Vinyasa. Nava Power Yoga nudi 4 od tih 6 tipova.

Iyengar joga je klasični stil joge. Usredotočuje se na pravilnu posturu tijela pri povezivanju raznih poza. Ovaj stil joge je odličan za početnike jer se usredotočuje na njenu osnovnu teoriju.

Ashtanga joga (također zvana power yoga) je drevna disciplina postizanja fizičkog, mentalnog i duhovnog zdravlja. Usklađuje disanje sa serijom položaja. Cilj međusobnog povezivanja različitih položaja je povećanje snage i izdržljivosti, dok se istodobno jačaju mišići i povećava gipkost.

Bikram joga (također zvana vruća joga) izvodi se u zagrijanoj prostoriji kako bi se fizička zahtijevnost dovela do maximuma. Tipična prostorija za vježbanje Bikram joge zagrijava sa na 38 stupnjeva i više. Kombiniranjem ekstremne vrućine sa intenzivnim pokretima ostvaruje se idealna vježba.

Hatha joga daje osjećaj mirnoće i opuštenosti kroz upotrebu serije poza koje se nadovezuju jedna na drugu opuštajućim ritmom. Pravilno disanje i meditacija potrebni su kako bi se postigla maksimalna učinkovitost.

Kundalini joga bazira se na snazi i preciznosti. Ova vrsta joge uključuje pjevanje mantri, meditacije i vizualizacije kako bi se stimulirali um, tijelo i duh.

Vinyasa joga predstavlja spoj pokreta i disanja. Pri vježbanju vinyase potrebno je prelaziti u različite poze kroz specifični redoslijed disanja.

Kako biste odredili koja je vrsta joge najbolja za vas, prvo morate odlučiti što od nje tražite. Želite li se usredotočiti na meditaciju, spiritualnost i rastezljivost? Ili možda tražite nov pristup vježbanju? Prije nego odlučite, odvojite vremena da istražite svaki stil ili pitajte za savjet bilo kojeg certificiranog instruktora.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije