Dobrobiti joge

Dobrobiti joge

Dobrobiti joge
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 8.291
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Joga - često postavljana pitanja

1. Da li je joga za mene?

Bilo tko može vježbati jogu. Neki žele održavati kondiciju. Drugi žele ublažiti bol u leđima ili zglobovima, ozljede ili stres. Drugi žele osjetiti radost i energiju koju pruža joga. Joga pomaže osloboditi ljude u ograničenosti vjerovanja, čak i onih koji se osjećaju prestaro, preukočeno ili bez kondicije.

2. Koje su prednosti joge?

Joga ima mnogo prednosti; izdvajamo deset kao neke od primjera:

  • 1. Osjećat ćete se opuštenije i naučit ćete kako ostati opušten.
  • 2. Poboljšati će vam se cjelokupna muskulatura kao i postura tijela.
  • 3. Kralježnica će vam postati gipkija, popravljajući cijelokupni tjelesni sustav, posebice žlijezde i živci.
  • 4. Poboljšava se probava; smanjuje se nadutost.
  • 5. Povećava vam se kapacitet pluća, a time i unos kisika.
  • 6. Bolje ćete spavati.
  • 7. Bit ćete manje umorni tijekom dana, te imati više energije.
  • 8. Vaš imunološki sistem će ojačati.
  • 9. Naučit ćete odvojiti vremena za sebe.
  • 10. Naučit ćete si više vjerovati.

3. Nije li joga religija?

Ne. To je filozofija stara 5,000 godina. Riječ znači uduživanje ili združivanje. Sa povećanom svijesti, poze postaju meditacija u pokretu sa svjesnosti o disanju koje protiče kroz tijelo. Fizička napetost i neravnoteža dolaze na vidjelo te se počinju oslobađati.

4. Imam određenih zdravstvenih problema.. Mogu li se još uvijek baviti sa jogom?

Kada se pravilno izvodi uz pomoć verificiranog učitelja, terapija koja uključuje pokrete u jogi često pomažu pri otklanjanju zdravstvenih problema. Mnogi polaznici uočavaju da im se zdravlje poboljšava kao rezultat boljeg držanja, gipkosti tijela i snage. Prije početka vježbanja, porazgovarajte o svojim zdravstvenim problemima sa medicinskim stručnjakom i svojim učiteljem.

5. Kako da izaberem tip joge?

Ukoliko ste novi u jogi, možda bi trebali uzeti nekoliko sati hatha joge kako bi naučili osnovne poze. Međutim, hatha je obično sporijeg tempa, pa ako ste osoba koja se voli kretati, hatha možda nije za vas. Pogledajte ovdje za kratki pregled nekih od najpopularnijih vrsta joge, te nađite početnički sat u tom stilu. Iako ste možda u odličnoj kondiciji, uzmite nekoliko početničkih sati kako bi naučili poze te izbjegli rizik od ozljede. Iako na tržištu postoji mnogo odličnih knjiga i videa o jogi, ništa ne može zamijeniti direktno učenje na satu joge uz pomoć dobrog učitelja. Savjetujemo da nađete sat, a da vam knjige i video snimke budu pomagala.

6. Što znači Hatha?

Riječ hatha znači voljan ili snažan. Hatha joga odnosi se na niz tjelesnih vježbi (zvane asane ili pozicije), i slijeda asani, koje su osmišljene da pozicioniraju vašu kožu, mišiće i kosti. Poze su također osmišljene kako bi otvorile mnogo kanala u tijelu - posebice glavni kanal - kralježnicu - kako bi energija slobodno tekla.

7. Što znači Om?

Om je mantra, ili vibracija, koja se tradicionalno pjeva na početku i kraju svakog sata joge. Kaže se da je Om zvuk univerzuma. Što to znači? Nekako su drevni jogiji znali ono što nam danas govore znanstvenici - da se cijeli univerzum pokreće. Ništa nikad nije trajno ili nepomično. Sve što postoji pulsira, stvarajući ritmičku vibraciju koju su drevni jogiji priznavali zvukom Om. Ne moramo uvijek biti svjesni ovog zvuka u našem svakodnevnom životu, ali ga možemo čuti u šuškanju lišća u jesen, u zvuku valova na obali ili unutar školjke. Pjevanje Oma omogućuje nam da prepoznamo svoje iskustvo kao odraz kredanja cijelog univerzuma - zalazak sunca, izlazak mjeseca, plimu i oseku, kucanje naših srca. Dok pjevamo Om, uključujemo se u kretanje univerzuma, kroz disanje, svijest i tjelesnu energiju, te postajemo svjesni više povezanosti koja nas ushićuje i tješi.

8. Moram li biti vegetarijanac da se bavim jogom?

Prvi je princip u filozofiji joge ahimsa, što znači ne nauditi sebi i drugima. Neki pod tim podrazumijevaju i izbjegavanje životinjskog mesa i produkata. O tome se debatira u krugovima joge. Mi vjerujemo da je to osobna odluka koju svatko mora sam donijeti. Ukoliko razmišljate o tome da postanete vegetarijanac, uzmite u obzir vaše zdravstveno stanje i kako će vaša odluka utjecati na vaš zajednički život s drugima. Biti vegetarijanac nije nešto što bi trebali nametati drugima - takvo agresivno ponašanje samo po sebi kosi se sa ahimsom.

9. Koliko puta tjedno bi trebao vježbati?

Joga je nevjerojatna - čak iako vježbate samo jedan sat tjedno, osjetit ćete njezine prednosti. Ukoliko imate prilike češće vježbati, svakako će te prednosti biti uočljivije. Preporučamo vam da počnete sa dva do tri sata tjedno u trajanju od sat ili sat i pol. Biti će vam od koristi i ukoliko imate vremena za samo dvadeset minuta. Ne dopustite si da vam nerealni ciljevi predstavljaju problem - radite koliko možete, te se nemojte oko toga zabrinjavati. Vjerojatno ćete uvidjeti da vam se želja za vježbanjem s vremenom povećava, te je prirodno da se sve više i više bavite jogom.

10. Kako se joga razlikuje od istezanja ili drugih metoda vježbanja?

Za razliku od istezanja ili fitnesa, joga je više nego tjelesna aktivnost. Patanjalijev osam aspekata ilustriraju kako je tjelesna aktivnost samo jedan od aspekata joge. Čak i sa tjelesnim vježbanjem, joga je jedinstvena, jer povezuje pokret tijela i oscilacije uma sa ritmom disanja. Povezivanje uma, tijela i disanja pomaže nam da usmjerimo pažnju prema unutrašnjosti. Kroz ovaj proces učimo prepoznati svakodnevni proces razmišljanja bez da ih identificiramo, sudimo ili pokušamo promijenuti. Postajemo sve više svjesni trenutačnih iskustava. Svjesnost koju kultiviramo je ono što čini bavljenje jogom cilj, a ne dužnost. Vaše će tijelo i um postati puno fleksibilniji baveći se jogom. Ova novostečena pokretljivost bit će uravnotežena kroz snagu, koordinaciju i poboljšanim kardiovaskularnim zdravljem, te samopouzdanjem i sveopćim blagostanjem.

11. Što mi je potrebno da započnem?

Sve što vam je zapravo potrebno za početak bavljenja jogom je tijelo, duh i malo radoznalosti. Također pomažu i trenira, tajice ili kratke hlače i majica sa kratkim rukavima koja nije previše široka. Ne treba vam nikakva posebna obuća, jer ćete vježbati bosi. Preporučuje se da ponesete ručnik. Kako ćete više vježbati, možda ćete poželjeti kupiti vlastitu prostirku, ali većina centara već imaju prostirke i druga pomagala na raspolaganju.

12. Zašto ne biste trebali jesti dva do tri sata prije vježbanja?

Pri vježbanju joge, tijelo se savija s jedne strane na drugu, rade se stojevi, i uvijanja unaprijed ili unazad. Ukoliko niste do kraja probavili hranu, to ćete osjetiti na neugodan način. Ukoliko ste osoba sa brzim metabolizmom, te se bojite da ćete ogladnjeti ili nećete imati dovoljno energije za vježbanje, probajte sa laganim obrokom kao što je jogurt, nekoliko oraha ili sok pola sata prije početka sata.

13. Da li bi trebala izbjegavati inverzije za vrijeme mjesečnice?

Postoje različita mišljenja o tome da li bi žene trebale izbjegavati iizbjegavati inverzije za vrijeme mjesečnice. Provjerite mišljenje svog instruktora o toj temi.

14. Da li će mi joga pomoći u gubitku težine?

To ovisi o tipu joge koju vježbate i o učestalosti. Vrlo zahtjevni tipovi kao Ashtanga ili Power Yoga su kardiovaskularne vježbe koje vam, ako se redovito rade, uz dijetu, mogu pomoći u mršavljenju. Bavljenje bilo kojom vrstom joge gradi snagu, ali neke vam neće dovoljno povećati otkucaje srca kako bi činile isključivi program pri kuri mršavljenja.

15. Što su osam sfera joge?

Prema Patanjalijevim Joga Sutrama, jednim od drevnih tekstova koji čine osnove filozofije u jogi, u jogi postoje osam sfera (Ashtanga po sanskritu). Svaka sfera uključuje aspekt postizanja zdravog i ispunjenog života, te se svaka nadovezuje na onu prethodnu. Možda će vas začuditi činjenica da samo jedna sfera uključuje izvođenje joga poza. Ovo je opis svih osam sfera:

1. Yama: Pet etičkih smjernica o moralnom ponašanju prema drugima:

  • Ahimsa: Neagresivnost
  • Satya: Istinitost
  • Asteya: Bez krađe
  • Brahmacharya: Bez pohlepe
  • Aparigraha: Bez lakomosti

2. Niyama: Pet etičkih smjernica o moralnom ponašanju prema samome sebi:

  • Saucha: Čistoća
  • Santosa: Zadovoljstvo
  • Tapas: Održavanje vježbanja
  • Svadhyaya: Samostalno učenje
  • Isvara pranidhana: Predavanje Bogu

3. Asana: Vježbanje poza u jogi

4. Pranayama: Vježbanje disanja

5. Pratyahara: Povlačenje osjeta, koje znači da vanjski svijet ne odvraća pažnju od unutarnjeg svijeta pojedinca.

6. Dharana: Koncentracija, koja znači sposobnost fokusiranja na nešto bez ometanja vanjskog svijeta ili unutrašnjih misli.

7. Dhyana: Meditacija. Nadovezuje se na Dharanu, pri čemu se koncentracija više ne fokusira na pojedinu stvar, već je sveobuhvatna.

8. Samadhi: Blaženstvo. Nadovezuje se na Dhyanu, transcendencija sebe kroz meditaciju. Spajanje sebe sa univerzumom. Nekada se prevodi kao prosvjetljenje.

16. Mogu li muškarci vježbati jogu?

Naravno. U biti, sve donedavno, samo su muškarci vježbali jogu. Ali mnogi se muškarci brinu da ih neće pustiti na sat joge ili da nisu doboljno gipki za jogu. Ovo je osnovna zabluda: joga će povećati vašu fleksibilnost, ali ne trebate biti fleksibilni kako bi je vježbali. Kako su muškarci dugo vježbali jogu, mnoge su poze zapravo napravljene za muško tijelo te zahtijevaju snagu u gornjem dijelu tijela, koja ženama isprva često nedostaje.

17. Što se oblači za sat joge?

Obucite udobnu odjeću za vježbanje koja nije pretjerano vrećasta, kako bi vaš učitelj mogao primijetiti krivo pozicioniranje. Vježbat ćete bosi.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije