Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto volimo kruške?

Zašto volimo kruške?

Zašto volimo kruške?
  • Objavljeno: Utorak, 20.10.2015.
  • Broj pregleda: 349
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Slatke su, sočne i aromatične. Kruške su hrskave poput jabuka, a opet sočne kao breskve ili nektarine. Zbog svojih nutritivnih vrijednosti su definitivno jedna od najpopularnijih vrsta voća.

Kruške su odličan izvor dijetalnih vlakana, antioksidanata, minerala i vitamina koji su neophodni za optimalno funkcioniranje organizma. Naime, 100g krušaka sadrži čak 3.1g vlakana. Redovita konzumacija krušaka može pomoći u zaštiti od raka debelog crijeva jer potiče oslobađanje toksina koji mogu uzrokovati razvijanje kancerogenih stanica.

Kruške imaju malo kalorija. 100g krušaka sadrži tek 58 kalorija. Visok udio vlakana u kombinaciji s niskom kalorijskom vrijednošću je ono što može potaknuti mršavljenje i smanjiti razinu lošeg (LDL) kolesterola. Dobar su izvor vitamina C i A, kao i antioksidativnih flavonoida (beta karoten, lutein i zeaksantin). Jako su dobar bakra, željeza, kalija, mangana i magnezija. Kruške sadrže i vitamine B kompleksa (folna kiselina, riboflavin i piridoksin).

Provjerite 3 razloga zbog kojih trebate jesti kruške!

Od svih vrsta voća, kruške u najmanjem broju slučajeva izazivaju alergijske reakcije. Upravo zbog toga se preporučuju osobama koje su alergične na veliki broj namirnica. U tradicionalnoj medicini se vrlo često koriste za ublažavanje simptoma kolitisa, bolesti žučnog mjehura, artritisa i gihta. Kruške se vrlo često koriste za prevenciju i ublažavanje sljedećih stanja:

  • usporen rad probavnog sustava
  • proljev
  • mučnina
  • poremećaji jetre
  • grčevi
  • tumori
  • groznica
  • zatvor
  • zadržavanje tekućine.

Kupovina i skladištenje

Odaberite svježe kruške, svjetlije boje i one koje su čvrste na dodir. Izbjegavajte kruške koje imaju udubljenja. Neke vrste krušaka na kori imaju hrapave točkice. One su potpuno prihvatljive i normalne. Kruške koje nisu u potpunosti zrele držite na suhom mjestu na sobnoj temperaturi. Zrele kruške su mekše na dodir i one su spremne za jelo.

Kruške jedite dok su potpuno svježe jer tada imaju najbolju nutritivnu vrijednost. Zrele kruške možete držati u hladnjaku nekoliko dana.

Priprema i serviranje

Kruške dobro operite pod tekućom vodom kako biste uklonili svu prljavštinu i štetne kemijske sastojke. S obzirom na to da se nekoliko nutritivnih spojeva nalazi odmah ispod kore krušaka, preporuča se da također jedete i koru. Kruške su odlične za pripremu džemova, voćnih salata, smoothieja i kašica za bebe.

Inspiraciju za pripremu krušaka potražite među našim zdravim receptima.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije