Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Trudnički plan prehrane

Trudnički plan prehrane

Trudnički plan prehrane
  • Objavljeno: Srijeda, 18.07.2012.
  • Broj pregleda: 2.408
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prva skupina - meso i proteini

Iz ove skupine treba jesti - i to u tri porcije dnevno:

  • crveno meso
  • perad (ali svakako ukloniti kožu)
  • jaja
  • grahorice (kuhane)
  • orašasto voće
  • maslac od kikirikija

Maslac od kikirikija je dobar izbor glede proteina, ali nemojte pretjerivati s količinom. Isto vrijedi i za jaja.

Druga skupina - žitarice

Iz ove skupine treba jesti šest porcija dnevno:

  • kruh od integralnih žitarica
  • žitarice bogate vlaknima
  • zob
  • krekeri od integralnih žitarica
  • smeđa riža

Jedna porcija označava jednu šalicu kuhanih žitarica.

Treća skupina - povrće

Treba jesti tri do pet porcija povrća dnevno, i to odabratisa sljedećeg popisa:

  • zeleno lisnato povrće (špinat, salata (endivija i kristaka), kelj)
  • žarko žuto povrće (tikva, mrkva, bundeva)
  • drugo povrće - rajčica, kelj, paprika, grašak, zelene/žute mahune, brokula

Četvrta skupina - voće

S ovog popisa odaberite dvije do četiri porcije dnevno:

  • citrusno voće - naranče, mandarine, grejp
  • jagode
  • lubenice
  • mango
  • jabuke
  • banane
  • breskve

Peta skupina - mlijeko

Dnevno bi trudnice trebale konzumirati tri ili više porcije mlijeka:

  • nemasni jogurt
  • tvrdi sir
  • mlijeko

Još neki savjeti o prehrani u trudnoći

  • tijekom vikenda napravite dvostruke ili trostruke porcije povrća i voća da tijekom tjedna ne biste došli u iskušenje jesti nezdravu hranu. Primjerice, ostatak pečenog pileta može se tijekom tjedna iskoristiti u sendvičima
  • narezano povrće u plastičnim vrećicama ili posudama u hladnjaku i koristite ga kao grickalice
  • možete sami izraditi svoje muslije: spremite u hladnjak nasjeckanu smjesu oraha, lješnjaka i suhog voća. Zalijte miks mlijekom ili jogurtom
  • držite se jednog pravila: nećete biti u iskušenju jesti lošu hranu ako je jednostavno - nemate u kući
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari