Vježbe za trudnice i važnost kretanja za trudnoću

Vježbe za trudnice i važnost kretanja za trudnoću

Vježbe za trudnice i važnost kretanja za trudnoću
  • Objavljeno: Utorak, 12.02.2019.
  • Broj pregleda: 405
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Depositphotos

Majčinstvo predstavlja jedno od najljepših trenutaka u životu, ali ono sa sobom nosi i tjelesne transformacije i to već od samoga početka. Svaka trudnica treba voditi računa o održavanju dobre tjelesne forme prvenstveno zbog zdravstvenih razloga, ali ne treba zanemariti ni estetski razlog.

Kako bi svaka buduća majka održala i poboljšala svoju tjelesnu formu, preporučljivo je da se kreće i uključi u program vježbi koji je koncipiran baš za njih.

Dobra tjelesna forma višestruko je važna za trudnicu. Ako trudnica nema specifičnu zabranu za vježbanjem od strane specijaliste ginekologa, može započeti s vježbom u grupi odmah ili eventualno poslije 3. mjeseca trudnoće, a ako se zbog bolova u kralješnici i drugih patoloških promjena ukaže potreba, fizioterapeut treba izraditi individualan plan i program vježbi sukladan zdravstvenom stanju trudnice kako bi se mogli doseći isti ciljevi.

A to su:

  • bolja kondicija i tonizacija muskulature koje imaju važnu ulogu u procesu i poslije poroda
  • veća izdržljivost pomaže trudnici da lakše savlada porođajne napore
  • povećavanje snage abdominalnih, urogenitalnih i mišića natkoljenice smanjit će mogućnosti nastanka urinarne inkontinencije, dijastaze rectus abdominisa, spuštanje maternice, bubrega i mokraćnog mjehura čije posljedice nisu zanemarive
  • jačanje mišića ramenog obruča će kasnije imati važnu ulogu prilikom nošenja i dojenja djeteta
  • vježbe disanja će djelovati na bolju opskrbu organizma kisikom neophodnim za odvijanje metaboličkih procesa, ali i na bolju relaksaciju koja ima važnu ulogu pri porođaju
  • poticanje bolje cirkulacije i drenaže otečenih ekstremiteta je isto važan faktor kojima se daje važnost u programima vježbi
  • održavanjem pravilnih posturalnih odnosa se sprječava nastanak patoloških promjena kod trudnica na lokomotornom i ostalim sustavima jer se postura i težište periodično mijenjaju i stvaraju veće opterećenje na pojedinim segmentima, a istovremeno potičemo pravilnije i ljepše držanje
  • vježba i kretanje sudjeluju u regulaciji tjelesne težine kako ne bi došlo do neželjenog prekomjernog opterećenja organizma, čime se istovremeno sprječava nastanak metaboličkih bolesti (trudnički dijabetes)
  • poboljšanje raspoloženja prilikom izvođenja vježbi pozitivno djeluje na trudnicu, a koristi i u sprječavanju depresivnih stanja
  • tjelovježba u periodu trudnoće poboljšava kvalitetu seksualnog odnosa, smanjuje zatvor, pomaže kod nesanica, olakšava porod i omogućava brže vraćanje u formu nakon poroda

Koncept programa grupnih vježbi podrazumijeva zagrijavanje, vježbe disanja i cirkulacije, istezanje, jačanje, kondicijske vježbe i relaksaciju.

Vježbe se izvode sukladno stanju trudnice, dozirano i s malim opterećenjima. U slučaju pojave iznenadne boli, trudnica se treba odmoriti, a ako se bol ne smanji treba zatražiti liječničku pomoć.

Ako nemate vremena za odlazak na grupno vježbanje, ne trebate brinuti jer se i samim kretanjem u prirodi potiču mnogi od prethodno nabrojanih ciljeva, a izvrsna su nadopuna stručno vođenim vježbama.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.