Ovo je hrana koju ne smijete jesti kada ste bolesni

Ovo je hrana koju ne smijete jesti kada ste bolesni

Ovo je hrana koju ne smijete jesti kada ste bolesni
  • Objavljeno: Petak, 07.02.2020.
  • Broj pregleda: 968
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Iako neke od namirnica s ovog popisa inače smatramo zdravima, one mogu pogoršati simptome ili produžiti trajanje u slučaju bolesti. Idući put kada vas uhvati prehlada, glavobolja, kašalj ili pak problemi s probavom, dok simptomi ne prođu suzdržite se od konzumacije tih namirnica.

Što izbjegavati kod gripe i prehlade?

Špinat

Špinat je jedna od namirnica koja potiče lučenje histamina. Histamin je kemikalija koju luči tijelo i koja može uzrokovati simptome alergije čime se aktivira upalna reakcija. Takva reakcija može pogoršati simptome koji prate gripu i prehladu kao što su umor i začepljenost nosa. Osim špinata, lučenje histamina potiču jagode, rajčice i citrusno voće.

Orasi

Iako orasi sadrže nutrijente važne u borbi protiv infekcija kao što su cink i vitamin E, trebalo bi ih izbjegavati u početnoj fazi bolesti. Orasi obiluju (zdravim) masnoćama stoga će probavni sustav morati naporno raditi da ih probavi zbog čega može doći do probavnih smetnji ili oduzimanja energije koja je organizmu potrebna da se othrva bolesti.

Brokula

Brokula sadrži nutrijente važne za jačanje imuniteta, poput vitamina A i C, međutim bogata je vlaknima koja mogu biti teška za probavljanje tijekom bolesti. Za to bi vrijeme najbolje bilo da konzumirate namirnice koje sadrže manju količinu vlakana i koje su lakše probavljive kako ne bi ste dodatno opterećivali organizam.

Što jesti kod gripe i prehlade?

Crvena paprika

Ovo povrće sadrži kvercetin, moćni antioksidans koji ima antivirusna i protuupalna svojstva. Kvercetin može spriječiti razmnožavanje virusa, pomoći u obnavljanju tkiva oštećenog oksidacijskim procesima uslijed upale, kao i smanjiti upalu povezanu s bolesti. Osim toga, crvena je paprika bogata vitaminom C koji smanjuje trajanje simptoma, a za razliku od citrusnog voća nije toliko kisela stoga je lakša za konzumiranje kada vas boli grlo.

Gljive

Prema istraživanjima, gljive kao što su shiitake, reishi i kordiceps mogu povisiti razinu citokina u organizmu te pomoći imunološkom sustavu da savlada infekciju. Citokini su proteini koji reguliraju imunološki odgovor šaljući signale upozorenja za vrijeme bolesti.

Pileća juha

Da pileća juha pomaže kod gripe i prehlade nije mit, već činjenica. Pileća juha, naime, sadrži tvari koje imaju protuupalno djelovanje. Protein karnozin koji se nalazi u piletini može pomoći u ranim fazama prehlade i gripe.

Što izbjegavati kod glavobolje?

Zreli sirevi

Što je sir zreliji to proizvodi više histamina. Primjer takvih sireva su gauda, ementaler i parmezan. Histamin iz sireva može uzrokovati širenje krvnih živa u mozgu čime izaziva glavobolju ili intenzivira postojeću.

Fermentirane namirnice

Okidač za glavobolju može biti tiramin, odnosno aminokiselina prisutna u fermentiranoj hrani. Neki ljudi teško probavljaju tiramin što ih čini podložnijima razvoju glavobolje povezane s namirnicama bogatim tom aminokiselinom. Konzumiranje namirnica kao što je kiselo zelje može izazvati lančanu reakciju čija je posljedica stezanje i širenje krvnih žila u mozgu, što može pojačati glavobolju.

Što jesti kod glavobolje?

Krto meso

Nemasno meso poput junetine i piletine sadrže riboflavin i koenzim Q10 koji su važni za opskrbljivanje mozga energijom. Iako još nije poznat točan mehanizam, istraživanja upućuju na to da osobe koje pate od migrena imaju problema s metaboliziranjem energije u mozgu.

Krastavci

Kad je tijelo dehidrirano, crpit će vodu od svugdje gdje je ima, uključujući i mozak. Posljedica toga je da se mozak i zaštitna ovojnica smanjuju te udaljavaju od lubanje što može uzrokovati glavobolju. Konzumiranje namirnica bogatih vodom, kao što su svježi krastavci, može pomoći uravnotežiti tjelesne tekućine i tako ublažiti glavobolju.

Što izbjegavati kod grlobolje?

Sirovo povrće

Kad kašljete ili imate grlobolju namirnice koje imaju grubu teksturu ili su tvrde mogu biti teške za gutanje i dodatno nadražiti bolno grlo.

Citrusno voće

Citrusno voće tijelo može opskrbiti vitaminom C, elektrolitima i kalijem što je poželjno kada ste bolesni. Međutim, kiselina prisutna u citrusima može dodatno nadražiti grlo stoga je bolje izabrati neke druge namirnice bogate vitaminom C dok grlobolja ne prođe.

Što jesti kod grlobolje?

Jaja

Jaja sadrže vitamin D i cink koji pomažu imunološkom sustavu u borbi protiv virusa i bakterija. Osim toga, proteini iz jaja razgrađuju se u 2 amino kiseline važne za savladavanje bolesti.

Med

Svojom glatkom teksturom med ublažava bol u grlu, a uz to je prirodni antitusik. Osim toga, med ima i antibakterijsko djelovanje stoga može pomoći u borbi protiv bolesti.

Što izbjegavati kod bolova u trbuhu, proljeva i zatvora?

Mliječni proizvodi

Mlijeko i mliječni proizvodi sadrže laktozu koja se u želucu razgrađuje pomoću probavnog enzima. Kod gastroenteritisa s popratnim proljevom može doći do manjka tog enzima zbog upale u sluznici crijeva. U tom slučaju konzumacija mliječnih proizvoda pojačava simptome kao što su proljev, nadutost i bolovi u želucu.

Mekinje

Mekinje obiluju vlaknima koji nisu topljivi u vodu što znači da hrana brže prolazi kroz crijeva.

Grah

Šećeri prisutni u grahu, koji se nazivaju alfa-galaktozidaza, mogu pogoršati probavne tegobe kao što su proljev, plinovi i grčevi u želucu. Razlog tomu je što tijelo ne proizvodi dovoljno enzima potrebnih za probavu tog šećera.

Što jesti kod bolova u trbuhu, proljeva i zatvora?

Zobene pahuljice

Osim što vrlo ugodno i lako „sjedaju” na želudac, sadrže i topiva vlakna koja dovode vodu u probavni sustav, pomažu u oblikovanju volumena stolice te tako olakšavaju njezino izlučivanje iz tijela. Uz to, zobene pahuljice sadrže i selen koji pomaže u zaštiti tijela od infekcija, te cink koji je važan saveznik obrambenog sustava u borbi protiv bakterija i virusa.

Bijela riža

Bijela riža je lako probavljiva hrana koja će olakšati posao probavnom traktu. Obiluje škrobom i sadrži malo vlakana što pomaže kod probavnih tegoba.

Banane

Kad imate proljev ili povraćate razina kalija u organizmu se smanjuje, a taj je mineral jako važan za ravnotežu tjelesnih tekućina i održavanje tjelesnih stanica zdravim. Birajte banane koje nisu prezrele, već malo zelenije. Takve banane sadrže otporniju škrob koja pospješuje razmnožavanje dobrih bakterija u crijevima.

Vezani sadržaj:

Najčitanije zanimljivosti