Zašto volimo prokulice?

Zašto volimo prokulice?

Zašto volimo prokulice?
  • Objavljeno: Četvrtak, 15.10.2015.
  • Broj pregleda: 1.360
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prokulice su malo zeleno lisnato povrće koje obiluje proteinima, dijetalnim vlaknima, vitaminima, mineralima i antioksidantima. Prokulice pripadaju porodici kupusnjača, baš kao i kupus, brokula ili kelj.

Prokulice imaju nizak glikemijski indeks i definitivno zaslužuju biti dio svakodnevne prehrane ako želite izgubiti suvišne kilograme. 100 grama prokulica sadrži oko 45 kalorija, 3.38 grama proteina, 3.80 grama dijetalnih vlakana i nimalo kolesterola.

Prokulice su odličan izvor flavonoida, spojeva s antioksidativnim svojstvima. To su tiocijanati, lutein, zeaksantin, sulforafan i izotiocijanati. Ovi spojevi pomažu u prevenciji niza bolesti, uključujući rak prostate, debelog crijeva i endometrija. Prokulice sadrže i glikozid sinigrin koji potiče samouništavanje stanica raka.

Prokulice su odličan izvor vitamina C. 100 grama prokulica sadrži oko 85 miligrama vitamina C, čak 142% preporučene dnevne doze vitamina C. Odličan su izvor vitamina A i E. To ih čini odličnima u zaštiti tijela od štetnog djelovanja slobodnih radikala. 100 grama prokulica sadrži oko 25% preporučene dnevne doze vitamina A koji je neophodan za održavanje zdravlja kože i očiju.

Pročitajte koja je uloga antioksidanata u tijelu.

Zeaksantin je vrsta karotenoida koji se apsorbira u mrežnici oka. Istraživanja su pokazala da zeaksantin pomaže zaštititi mrežnicu od oštećenja i sprječava niz bolesti očiju.

Prokulice su jedan od najboljih izvora vitamina K. 100 grama prokulica sadrži oko 150% preporučene dnevne doze vitamina K. Adekvatan unos vitamina K pomaže spriječiti slabljenje kognitivnih funkcija.

Prokulice sadrže vitamine B kompleksa, kao što su niacin, tiamin i pantotenska kiselina. Oni su neophodni za održavanje rada metabolizma.

Provjerite koje vitamine ne unosite dovoljno!

Prokulice su odličan izvor različitih minerala, uključujući bakar, kalij, željezo, mangan i fosfor. 100 grama svježih prokulica sadrži 25 miligrama natrija i 389 miligrama kalija. Kalij pronalazimo u sastavu svake tjelesne stanice, a pomaže u kontroli srčanog ritma i krvnog tlaka.

Prokulice imaju odličnu nutritivnu vrijednost i pružaju zaštitu od gubitka koštanog tkiva, anemije, bolesti kardiovaskularnog sustava i raka prostate.

Skladištenje prokulica

Kod kupnje prokulica odaberite one koje su čvrste na dodir, kompaktne i tamno zelene. Izbjegavajte prokulice koje su žute i lagane.

Svježe prokulice možete držati u hladnjaku 2 do 3 dana. Uklonite sve oštećene dijelove prokulica, stavite ih u plastičnu vrećicu i stavite u hladnjak.

Priprema

Prije termičke obrade prokulice dobro operite i namočite u slanoj vodi kako biste uklonili sve prljave čestice i jajašca insekata. Svježe prokulice su ukusne. Prekomjerna termička obrada potiče oslobađanje izotiocijanata. Oni nisu štetni za zdravlje, ali su neugodnog mirisa i okusa. Prokulice se smiju kuhati najviše 5 minuta.

Inspiraciju za pripremu prokulica potražite među našim zdravim receptima.

Mjere opreza

Prokulice mogu sadržavati previsoku razinu goitrogena koji potiče naticanje štitnjače. Osobe koje imaju problema s radom štitnjače, svakako trebaju izbjegavati prokulice ili ih konzumirati uz prethodno savjetovanje s liječnikom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije