Sedam laži na ambalaži na koje žene redovito nasjedaju i (pre)skupo plaćaju

Sedam laži na ambalaži na koje žene redovito nasjedaju i (pre)skupo plaćaju

Sedam laži na ambalaži na koje žene redovito nasjedaju i (pre)skupo plaćaju
  • Objavljeno: Srijeda, 11.09.2019.
  • Broj pregleda: 62
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Većina tvrdnji navedenih na ambalaži make-up proizvoda ne znači baš ništa. Evo što trebate znati kako biste se snašli u marketinškom žargonu i prestali nasjedati lažnim obećanjima.

Oil free, 100% prirodno, dugotrajno... Sigurno ste već vidjeli takve i slične natpise na pakiranjima kozmetičkih proizvoda i baš zbog njih posegnuli za novčanikom. Nažalost, većina takvih tvrdnji ne znači ništa ili barem ne mnogo. Čak i one koje su možda tehnički opravdane mogu vas obmanuti i navesti na to da odaberete pogrešan proizvod.

Kad pitate dermatologe, kozmetičare, pa i proizvođače kozmetike što zaista trebamo znati kad biramo kozmetiku, svi će vam reći da one najvažnije i najdragocjenije informacije nisu na prednjoj strani ambalaže niti bilo gdje u blizini naziva proizvoda - na tom se mjestu obično koristi samo marketinški jezik čija je jedina svrha navesti nas da kupimo proizvod.

Želite li zaista znati što sadrži određena formulacija, morate proučiti popis sastojaka. Kako se više ne biste dali zavarati bombastičnim tvrdnjama s ambalaže, saznajte što one zapravo znače.

1. 'Oil free' proizvod zapravo ne treba nikome

Većina ljudi koji su skloni prištićima vrlo su dosljedni u tome da koristite samo podlogu i korektor koji ne sadrže ulja jer su uvjereni da ulje pogoršava njihov problem. Zbog toga, naravno, sve kozmetičke kuće rade "oil free" varijante ama baš svih proizvoda, čak i rumenila i sjenila ciljajući upravo na žene s problematičnom kožom. No, većina dermatologa slaže se u tome da je natpis "oil free" preko cijele ambalaže samo marketinški trik i ništa drugo.

Pogledate li poleđinu svoje bočice s "oil free" podlogom i pročitate li popis sastojaka, vidjet ćete da su među njima i ulja. Kozmetičke tvrtke, naime, zapravo samo zamjenjuju prirodna ulja sintetičkim kako bi proizvod mogli etiketirati kao "oil free", a najveća je ironija to što upravo takva sintetička ulja više nadražuju kožu od prirodnih. Ključ je u tome da potražite proizvod na kojem piše riječ "nekomedogeno" ili "neaknogeno" (noncomedogenic ili nonacnegenic) jer te riječi ukazuju na to da proizvod ne zatvara pore i ne uzrokuje nastanak prištića i akni. Također, stručnjaci upozoravaju da osobama koje imaju problema s aknama neka ulja mogu čak biti i blagotvorna, poput ulja čajevca koje ubija bakterije te ulja lavande koje ima antiseptička i protuupalna svojstva.

2. Samo zato što piše SPF, ne znači da ste sigurni

Divno je što mnoge kozmetičke kuće dodaju zaštitu od UV zraka u make-up proizvode, ali postoje dvije vrlo različite vrste takve zaštite - kemijska i fizička, a one djeluju na suprotan način. Fizička zaštita djeluje poput barijere na koži koja odbija UV zrake, dok ih kemijska zaštita upija te tako stvara slobodne radikale koji su štetni za kožu. Većina dermatologa podržava fizičke zaštitne faktore, a među njima su najcjenjeniji cink oksid i titan dioksid. Ako ste skloni aknama, imajte na umu da ih titan dioksid može potencirati pa je u tom slučaju bolji izbor cink oksid. No, čak ako vaš make-up i sadrži cink oksid, nemojte se na njega oslanjati kao na jedinu zaštitu od sunca. I uz njega morate na lice nanijeti i zaštitnu kremu s faktorom 30 ili više.

3. 'Prirodno' ne znači ništa

U cijeloj zbrci tržišta ljepote najveća su laž pojmovi "organsko" i "prirodno" na proizvodima. Naime, prema kriterijima Američke agencije za hranu i lijekove (FDA) dovoljno je da proizvod sadrži 20 posto prirodnih sastojaka da bi se mogao reklamirati kao prirodan. A što je s preostalih 80 posto sastojaka? Ako vam je doista stalo da vaš make-up bude posve organski, provjerite je li na ambalaži oznaka "USDA organic", jer taj certifikat jamči da je proizvod sto posto ekološkog porijekla. Popis takvih proizvoda i proizvođača možete potražiti na web stranicama kao što su Natural Products Association ili The Campaign for Safe Cosmetics.

A možete i razmisliti je li prirodno uopće najbolji izbor za vas. Naime, samo zato što je nešto prirodno ili organskog porijekla ne znači da vam neće nadražiti kožu. Primjerice, ulja limuna i naranče dva su česta iritansa u proizvodima za ljepotu. Stoga, ako ste skloni alergijama, uvijek prvo isprobajte organski proizvod na djeliću kože s unutrašnje strane zapešća.

Ostale laži koje se mogu naći na ambalažama, provjerite ovdje.

Vezani članci:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti