Umjesto darova ove godine darujte posjet
Prosinac je tradicionalno mjesec slavlja i veselja, no za one koji su prepušteni sami sebi kod kuće ili u staračkim domovima to je često mjesec tuge i depresije. Upravo se zato rodila akcija »Darujmo posjet«, koju je organizirala Zaklada Zamah u suradnji s agencijom Innovo DDB. Akcija je prvenstveno usmjerena na mlađe, aktivno stanovništvo koje zbog pretrpanog dnevnog rasporeda rijetko odvaja vrijeme za posjet starijim osobama. Taj posjet ne znači samo ugodno iznenađenje, već i pobuđuje osjećaj voljenosti, poštovanja, vrijednosti i korisnosti kod naših starijih. Kako bi potaknuli međugeneracijsko okupljanje u ovo blagdansko doba, inicijatori su uz podršku farmaceutske tvrtke Pfizer pokrenuli akciju, a na sudjelovanje u njoj poziva dirljivi video koji možete pogledati na sljedećem linku: https://youtu.be/NhGixOboiFM gdje već osvaja srca hrvatskih građana.
Položaj starijih ljudi u hrvatskom društvu sve je lošiji, pa njihovo znanje iskustvo i mudrost često bivaju zanemareni. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine, broj osoba starih 65 i više godina u Hrvatskoj je 17,7 % ukupne populacije, a osoba starijih od 60 godina čak 24%. Tim udjelom starijeg stanovništva u ukupnoj populaciji Hrvatska je iznad prosjeka zemalja Europske unije (17%). U promatranome 40-godišnjem razdoblju u Hrvatskoj je skupina stanovništva 65 i stariji porasla nešto više od dva puta (125%), a skupina 0–14 smanjila se za trećinu (za 33,3%). Prema posljednjem popisu nešto je već i broj mladog stanovništva (754.634) prema starome (693.540), no već u sljedećem popisu može se očekivati izjednačenje broja stanovnika tih dobnih skupina
Prema evidenciji Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje (HZZ), udio nezaposlenih iznad 55 godina je 15,9 posto, što nas, prema podacima Eurostata, stavlja na samo dno europske ljestvice, sa Slovenijom i Grčkom.
Navedeni demografski pokazatelji govore da je Hrvatska zakoračila u „demografsku starost“.
»Hrvatsko stanovništvo sve je starije, što ukazuje na činjenicu da je mnogo naših bližnjih osamljeno i zaboravljeno čak i u ovo toplo blagdansko doba. Stoga ovom akcijom želimo kod mlađeg i aktivnijeg stanovništva pobuditi svijest o važnosti brige za starije te ih podsjetiti da odvoje za njih djelić svog vremena, pažnje i topline kako bi im ovi blagdani bili što ljepši i veseliji«, istaknuo je Drago Vručinić, upravitelj Zaklade Zamah.
Središnji cilj akcije Darujmo posjet je podizanje svijesti o potrebi za zbližavanjem i druženjem sa starijim osobama. Sve su aktivnosti uglavnom vezane uz društvene mreže na kojima će biti podijeljen kratki video koji bi svakoga trebao potaknuti na posjet bližnjima starije generacije. »Svi koje ova kampanja dirne i potakne da provedu više vremena sa svojim starijim rođacima, prijateljima i poznanicima mogu svoja iskustva, razmišljanja i dojmove podijeliti s cijelom Hrvatskom na Facebook stranici Zaklade Zamah koristeći #DarujmoPosjet te na taj način omogućiti da ova akcija dopre do što većeg broja ljudi«, kazao je Vručinić dodajući: »Ovo je dakako samo početak, budući da kampanja ima golem potencijal za nadogradnju te da iz male ideje u narednim godinama preraste u prepoznatljivu društvenu inicijativu. Stoga zahvaljujemo farmaceutskoj tvrtki Pfizer koja je omogućila da ove godine zamisao o akciji sprovedemo u djelo«, zaključio je Vručinić.
Pozivamo Vas da ove godine umjesto poklona darujete bliskost i toplinu. Akciju #Darujmoposjet možete podržati na Facebook stranici i Twitteru.
-
Recept dana
Zapečeni tost sa šunkom, jajetom i sirom
20 min12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Rotkohl ili pirjani "njemački"...
1:30h12345