Želite li da vas okolina bolje razumije?
Postoji pravilo da kod završavanja rečenice treba spustiti ton. Kada želimo povratnu informaciju, ton završavano uzlazno. To su samo neki primjeri intonacije koju koristimo u svrhu boljeg razumijevanja tijekom komuniciranja, a ton kojim pričate je jednako važan kao i ono što pričate.
No, sve veći broj ljudi ne pridaje toliku pažnju načinu na koji pričaju, odnosno načinu na koji koriste uzlaznu ili silaznu intonaciju. Kada koristite uzlaznu intonaciju, to znači da postavljate pitanje i da očekujete povratnu informaciju, ali slušatelj može ostati zbunjen ako uzlaznu intonaciju koristite previše često, odnosno onda kada to nije primjereno.
Iz nekog razloga je korištenje uzlazne intonacije postala navika sve većeg broja ljudi diljem svijeta, ali ne na primjeren način. Rečenice često završavamo uzlaznom intonacijom čak i onda kada ne očekujemo povratnu informaciju. Neki stručnjaci se slažu da ovakav način govora češće koriste žene nego muškarci.
Način na koji pričamo određuje kako kontroliramo interakciju. Kada ono što pričate nije u skladu s načinom na koji pričate, slušatelj može ostati zbunjen i sumnjičav, a vrlo često se može i pitati jeste li uopće tip osobe kojoj se može vjerovati.
Ako ste tip osobe koja rijetko ili nikako koristi uzlaznu intonaciju na neprimjeren način, vjerojatno ste svjedočili neprimjerenom korištenju uzlazne intonacije i na kraju ste ostali zbunjeni i uzrujani. Također, nije dobro prekomjerno koristiti niti samo silaznu intonaciju jer možete ostaviti dojam nezainteresiranosti i bezobraznosti.
Jednom kada shvatite na koji način pričate i to počnete kontrolirati, imat ćete više samopouzdanja i svoje ponašanje ćete generalno početi bolje kontrolirati. Da biste izgledali samopouzdano, trebate i pričati samopouzdano, a to ćete postići tako što ćete na pravilan način koristiti različite vrste intonacije.
-
Recept dana
Salata od mahuna, rajčice i kozica
30 min12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345