Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

10 pravila za ravan trbuh

10 pravila za ravan trbuh

10 pravila za ravan trbuh
  • Objavljeno: Četvrtak, 02.01.2014.
  • Broj pregleda: 1.090
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nemojte vjerovati u mit da je nadutost uzrokovana zadržavanjem tekućine na području trbuha jer trbuh nije mjesto gdje se tekućina zadržava. Zadržavanje tekućine ćete prvo primijetiti na području stopala i gležnjeva.

Što onda uzrokuje nakupljanje plinova i narušava vaš izgled? Donosimo vam savjete stručnjaka pomoću kojih će vaš trbuh postati ravan.

Spriječite zatvor

Premalo tekućine, vlakana i fizičke aktivnosti uzrokuje zatvor, a zatvor može uzrokovati nadutost.

Kako biste spriječili zatvor, unosite adekvatnu količinu vlakana (25 grama za žene i 38 grama za muškarce) iz cjelovitih žitarica, voća, povrća, mahunarki, orašastih plodova i sjemenki. Također pijte puno tekućine (6 do 8 čaša dnevno) i budite fizički aktivni najmanje 30 minuta 5 puta tjedno.

Ako ne unosite dovoljno vlakana, postupno povećavajte njihov unos. Također pijte puno tekućine kako bi se tijelo prilagodilo povećanoj količini vlakana.

Prepoznajte intoleranciju i alergije na hranu

Alergije i intolerancija na hranu mogu uzrokovati nadutost i plinove. No, alergiju i intoleranciju na hranu mora potvrditi vaš liječnik. Veliki broj ljudi se oslanja na samostalno dijagnosticiranje ovih stanja i bespotrebno eliminira zdrave mliječne proizvode ili cjelovite žitarice iz prehrane. Ako sumnjate na alergiju ili intoleranciju na gluten, obratite se liječniku.

Probajte smanjiti unos hrane na koju sumnjate ili ju jedite u kombinaciji s drugim namirnicama. Što se tiče mliječnih proizvoda, odaberite sir ili jogurt jer oni sadrže manje laktoze.

Nemojte jesti brzo

Prebrzo jedenje i nedovoljno žvakanje hrane dovodi do gutanja zraka i nadutosti. Stoga, usporite i uživajte u hrani.

Objedovanje bi trebalo trajati najmanje 30 minuta. Također, imajte na umu da probava započinje u ustima, a nadutost možete značajno smanjiti dobrim žvakanjem hrane.

Još jedna prednost polaganog jedenja je ta da ćete više uživati u hrani. Također, istraživanja su pokazala da što sporije jedete, to manje i pojedete.

Ne pretjerujte s gaziranim pićima

Gazirana pića, čak i ona dijetna, mogu uzrokovati nakupljanje plinova u trbuhu. Umjesto gazirana pića, pijte vodu obogaćenu limunom, limetom ili krastavcem.

Možete barem smanjiti unos gaziranih pića i u njima uživajte umjereno. Počnite piti čaj od mente koji će ublažiti nadutost.

Ne pretjerujte sa žvakaćim gumama

Žvakaće gume također mogu uzrokovati gutanje zraka, što vodi do nadutosti.

Ako imate naviku žvakati žvakaću gumu, probajte češće cuclati tvrde bombone ili grickajte zdrave grickalice, kao što su voće i povrće ili kokice.

Pripazite na šećer

Veliki broj ljudi pati od nadutosti zato što konzumira preveliku količinu šećera putem umjetno zaslađenih pića i jela.

Stručnjaci preporučuju da dnevno ne konzumirate više od 2 do 3 porcije umjetno zaslađene hrane ili pića.

Pripazite na sol

Visoko procesuirana hrana u pravilu sadrži puno soli, a malo vlakana, što je savršen recept za osjećaj nadutosti.

Steknite naviku čitanja etikete na proizvodima. Kada kupujete procesirane namirnice, namirnice iz konzerve ili smrznute proizvode, obratite pažnju da jedna porcija ne sadrži više od 500mg soli. Dnevno trebate unijeti najviše 1500 do 2300mg soli. Potražite proizvode koji imaju etiketu da sadrže malo ili nimalo soli.

Pripazite na mahunarke i neke vrste povrća

Ako niste naviknuli na konzumaciju mahunarki, velika je vjerojatnost da će one uzrokovati nadutost. Isto vrijedi i za kupusnjače, kao što su brokula, prokulice ili karfiol.

To ne znači da trebate u potpuno prestati s konzumacijom ovih hranjivih namirnica. Polako ih uvodite u prehranu dok se tijelo ne navikne na spojeve koji mogu uzrokovati plinove.

Jedite češće i manje

Umjesto 3 velika obroka dnevno, probajte jesti češće i manje. Ovo će spriječiti stvaranje osjećaja nadutosti koja je jako česta nakon obilnog jela. Češće objedovanje će pomoći u regulaciji šećera u krvi i kontrolirati apetit.

Jedite 5 do 6 obroka svaki dan, ali ih prilagodite svojim dnevnim potrebama za kalorijama. Da biste napravili dnevni prehrambeni plan koji će zadovoljavati potrebu tijela za svim nutritivnim tvarima, potražite savjet liječnika ili nutricionista.

Konzumirajte hranu i pića koji oslobađaju od nadutosti

Istraživanja su pokazala da čaj od mente, đumbir, ananas, peršin i probiotici mogu ublažiti nadutost.

Ove namirnice su potpuno sigurne za zdravlje ako ih koristite pravilno, stoga nema razloga da ih ne isprobate.

Stručnjaci se slažu da ne biste trebali jesti brzo ili preskakati obroke, kao ni koristiti laksative ili pilule koje obećavaju mršavljenje i smanjenje nadutosti.

Ako želite dugoročno izravnati trbuh, trebate skinuti suvišne kilograme. Trbuh će se kod gotovo svih osoba smanjiti smanjenjem postotka masti u tijelu.

Čak i da vježbe za trbuh radite cijele dane, one vam neće pomoći da se riješite suvišne masti. Ipak, vježbanjem ćete ojačati mišiće trbuha pa će on izgledati ravnije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari