Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

3 suplementa protiv gripe i prehlade

3 suplementa protiv gripe i prehlade

3 suplementa protiv gripe i prehlade
  • Objavljeno: Utorak, 04.03.2014.
  • Broj pregleda: 156
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Postoji bezbroj prirodnih načina koje ljudi koriste da bi spriječili nastanak gripe i prehlade, iako za njih ne postoje znanstveni dokazi da djeluju. Ipak, neki suplementi dokazano mogu smanjiti rizik od nastanka gripe i prehlade. Za vitamin D je, primjerice, dokazano da smanjuje rizik od nastanka gripe i pneumonije.

Ako planirate uzimati bilo koje suplemente, svakako se posavjetujte s liječnikom jer neki suplementi mogu utjecati na djelovanje lijekova.

Echinacea

Echinacea ima dugu povijest u liječenju infekcija dišnog sustava. Stručnjaci još uvijek dobro ne razumiju kako točno echinacea djeluje, ali znaju da ubrzava oporavak od gripe i učinkovito ublažava simptome.

Trebate biti jako oprezni u odabiru suplementa s echinaceom. Neki suplementi sadrže jako mali postotak echinacee. Svakako trebate provjeriti da suplementi echinacee ne sadrže teške metale, mikrobe i pesticide.  

Echinaceu trebate početi uzimati već kod prvih znakova gripe i prehlade. Uzimajte oko 900 miligrama dnevno, ali to podijelite u 3 doze. Echinaceu ne smiju uzimati djeca, trudnice ili dojilje.

Cink

Cink na dva načina pobjeđuje gripu i prehladu. Vaš imunološki sustav treba cink jer u protivnome neće raditi kako treba. Svakodnevno uzimanje cinka može ublažiti simptome gripe i prehlade, i olakšati iskašljavanje. Pripazite s količinom cinka koju uzimate jer može oslabiti vaš imunitet, umjesto da ga ojača.

Veliki broj suplemenata cinka sadrži visoku razinu teških metala koji narušavaju djelovanje cinka i ugrožavaju zdravlje.

Suplementi cinka dolaze u različitim oblicima, različito se konzumiraju i u različitim dozama. Prije nego počnete s uzimanjem cinka, svakako se posavjetujte s liječnikom. Preporučena dnevna doza ovisi o dobi i spolu. Također, doza za trudnice i dojilje je drugačija nego za žene koje nisu trudne i ne doje.

Vitamin D

Vitamin D neće pomoći osobama koje ga u svojim tijelima imaju dovoljno. No, kada vitamin D uzimaju osobe kojima nedostaje vitamina D, što je otprilike 40% populacije, rezultati su čudesni. Vaš imunitet jača i rizik od nastanka gripe i prehlade se značajno smanjuje. Ako se redovito izlažete suncu i konzumirate obogaćene mliječne proizvode, u pravilu unosite dovoljno vitamina D.

Nemojte pretjerati s unosom vitamina D. Neki suplementi vitamina D sadrže i do 80% više vitamina D nego što je navedeno na sastavu proizvoda.

Vitamin D u kapima je odličan za bebe. Unosom vitamina D putem hrane se njegova apsorpcija povećava za čak 50%. Osobe koje ne unose dovoljno vitamina D trebaju postupno prilagođavati svoju dnevnu dozu. Svakako se posavjetujte s liječnikom. Naročito oprezne trebaju biti osobe koje pate od srčanih bolesti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari