Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Provjerite 10 stvari o kojima novopečene majke ne bi trebale brinuti!

Provjerite 10 stvari o kojima novopečene majke ne bi trebale brinuti!

Provjerite 10 stvari o kojima novopečene majke ne bi trebale brinuti!
  • Objavljeno: Subota, 08.07.2017.
  • Broj pregleda: 359
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

1. Plač

Iako bebin plač može biti razlog za brigu, morate shvatiti da je on normalna i česta pojava kod novorođenčadi i male djece. Djeca mlađa od godinu dana plaču zbog gladi, umora, mokrih pelena i mnogih drugih stvari. Plakanje neće povrijediti dijete i morate upamtiti da neka djeca plaču više od ostale djece. Ako se plač zaustavi odmah nakon podizanja djeteta, tu zaista nema mjesta za brigu.

2. Kihanje

Nakon dolaska kući iz bolnice, dijete počinje kihati. Prije nego odmah odjurite liječniku, izmjerite mu temperaturu za svaki slučaj. Naime, kihanjem novorođenčad čisti svoj respiratorni sustav od čestica koje im smetaju. Kihanje također odčepljuje nosnice. Nakon hranjenja, dijete će često uzeti dah i kihnuti. Kihanje vas može zabrinuti tek ako beba ima visoku temperaturu, natečen i pun nos, i poteškoće s disanjem.

Provjerite koje tjelesne promjene dolaze odmah nakon poroda!

3. Dojenje

Mnoge nove majke brinu oko dojenja. Dojenje je vještina koju s vremenom svladavaju i majka i dijete. Majke posebno brine da dijete neće dobiti dovoljno hrane redovitim dojenjem te se odlučuju na dohranu ili prečesto dojenje. Međutim, nema potrebe za tim. Hranite dijete po preporuci liječnika i vjerujete da će sve biti u najboljem redu.

4. Zbližavanje s djetetom

Na početku, možete češće osjećati umor nego zaljubljenost. Neke majke ne osjete odmah emocionalnu povezanost s djetetom i to je u potpunosti normalno. Dijete ćete upoznati i približiti mu se kroz hranjenje, maženje i svakodnevnu interakciju.

5. Djetetov napredak

Ova briga se javlja pogotovo kod majki koje su okružene tuđom djecom. Često uspoređuju napredak vlastitog djeteta s djetetom prijateljice i tada nastanu prave brige. Djeca se razvijaju različitom brzinom, ne usvajajući u isto vrijeme određene vještine.

6. Držanje rasporeda

Da, dobro je napraviti raspored spavanja i hranjenja jer time olakšavate novonastalu situaciju. Raspored je dobro provoditi odmah na početku jer biste već nakon nekoliko tjedana morali osjetiti olakšanje. Dijete će spavati u određeno vrijeme s minimalnim buđenjima a vi ćete napokon malo predahnuti.

7. Slušanje drugih

Slušanje tuđih savjeta ponekad ne mora biti pozitivno. Imajte na umu da svi vole dijeliti savjete, pogotovo o tome kako i na koji način odgojiti dijete. Vi ste majka i sami odlučite što je najbolje za vaše dijete.

Saznajte kako se vratiti na posao nakon porodiljnog dopusta!

8. Pomoć oko djeteta

Kada beba stigne u novi dom, svi ju žele nositi i ljuljati. Ako vam to smeta, otvoreno recite. Nemojte razmišljati o tome hoće li vam drugi zamjeriti. Shvatit će vašu zabrinutost i s vremenom ju naučiti poštovati. S druge strane, možda vam to baš odgovara. Na taj način se oslobađa vrijeme samo za vas i vaše potrebe. Također nema ništa loše u tome da prihvatite tuđu pomoć oko rublja, spremanja ili pranja prozora. Kao novoj majci, sigurno će vam dobro doći pomoć u kućanstvu.

9. Očekivanja

Svaka majka misli da je njezino dijete najbolje, najpametnije i najljepše. I je, vama. Drugim majkama vjerojatno nije. Nemojte očekivati da će vaše dijete biti savršeno u svakom pogledu, odnosno da će i drugi to primjećivati. Vaše dijete neka bude savršeno samo vama i to će mu biti dovoljno da osjeti vašu ljubav i toplinu.

10. Gubitak kilograma

I to ne djetetov, nego vaš! Zanemarite slike slavnih žena koje su izgubile nakupljene kilograme u brzom roku. Morate imati na umu da te žene imaju cijeli tim stručnjaka koji se brine o njima.: nutricioniste, kuhare, trenere, stiliste, frizere. Usredotočite se radije na dijete. Gubitak kilograma će se dogoditi sam od sebe. Vjerojatno nećete ni primijetiti da ste gotovo na istoj težnini kao i prije trudnoće. Naravno, nakon nekog vremena, u svakodnevnicu uključite lagani trening koji će ubrzati metabolizam. I ne zaboravite: ne morate pojesti sve kašice koju vaše dijete nije pojelo.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari