Da li raznolika prehrana može zamijeniti meso?

Da li raznolika prehrana može zamijeniti meso?

Da li raznolika prehrana može zamijeniti meso?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 26.01.2009.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Raznolikost i edukacija

Jadranka Boban Pejić makrobiotiku preporuča svima jer ona, kako kaže, osigurava fantastično stanje organizma što se tiče vitalnosti, kvalitete probave i visoke razine imuniteta.

"Posebno mogu istaknuti rijetke probleme sa zdravljem, upalama i infekcijama u djece. Naš 16 godina star sin od začeća se hrani prema makrobiotičkim načelima i nikada dosad nije uzimao antibiotik jer za to nije bilo potrebe. Naša osmogodišnja kćerka je isto izuzetno zdrava i u cijelom polugodištu izostaje jedan dan iz škole. Mislim da to najbolje i dovoljno govori", zaključuje Jadranka.

Ono bez čega ne bi trebala započinjati nijedna drastična promjena prehrane je dovoljno edukacije. To je jedini način da djeca, odrasli, pa čak i trudnice i dojilje izbjegnu eventualne poteškoće koje im može donijeti neadekvatna ishrana.

"Hraniti se prema makrobiotičkim načelima znači jesti raznoliko, i što se tiče namirnica i načina pripreme jela. Opasnost leži u jednoličnom ponavljanju određenih namirnica, što je krivo provođenje i shvaćanje makrobiotičkih načela. Makrobiotički pristup je samo u slučaju degenerativnih oboljenja redukcijski, kada se radi o razvoju djece onda se prema potrebi uključuje i kvalitetna riba, ali još uvijek je najvažnije da se jedu različite vrste žitarica, mahunarki, povrća, voća, sjemenki, orašastih plodova, algi te prema potrebi i prirodni dodaci prehrani. Problem je kada zbog ideoloških ili religijskih razloga roditelji isključuju neke namirnice ili kada nemaju dovoljno znanja o kombiniranju namirnica. Zato se makrobiotika u svojoj suštini ograđuje od ideologija te zahtijeva edukaciju", zaključila je Jadranka Boban Pejić, dodavši da je potrebna svijest o odgovornosti i raznolikosti ponude jer je dijete ovisno o nama.

Ne treba se bojati, puno je rizičnije djecu hraniti bijelim kruhom, mesom i šećerom nego na makrobiotički način, pogotovo kada se trudite raznoliko pripremati hranu.

Naravno, sve to ne znači da je prehrana koja uključuje meso nezdrava, a vjerojatno je najbolji savjet voditi se vlastitim potrebama te isto primijeniti i na dijete. Ukoliko organizam nije spreman odreći se mesa, nema mu se smisla suprotstavljati jer će vjerojatno biti više štete nego koristi. To isto tako ne znači da treba svesti prehranu na fast food i pekare pod izgovorom da ne možete bez mesa, ali nemate vremena.

Za obje vrste prehrane važno je posvetiti dovoljno vremena kako odabiru namirnica, tako i njihovom pripremanju. S obzirom na brz stil života, to često nije moguće, no i tada se savjetuje pažljivo odabrati onu brzinsku hranu, što je uistinu moguće u današnjoj širokoj ponudi, i obavezno si osigurati voćne i hranjive međuobroke.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije