Zašto volimo mandarine?

Zašto volimo mandarine?

Zašto volimo mandarine?
  • Objavljeno: Četvrtak, 31.12.2015.
  • Broj pregleda: 1.139
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mandarine, tandžerine ili klementine pripadaju porodici mandarina, tipu citrusnog voća sličnom narančama, ali s tanjom korom. Mandarine imaju nizak udio zasićenih masti, kolesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana i odličan izvor vitamina A i C.

Imaju odlična antioksidacijska svojstva

Mandarine su odličan izvor vitamina C. Jedna šalica mandarina sadrži oko 30% preporučene dnevne doze vitamina. Vitamin C je moćan antioksidant koji neutralizira slobodne radikale. Mandarine sadrže i karotenoide, uključujući beta karoten, lutein i zeaksantin.

Beta karoten ima antioksidacijsko djelovanje, a u tijelu se pretvara u retinol. Retinol je tip vitamina A koji tijelo koristi za bolji rad imunološkog sustava i zaštitu vida. Lutein i zeaksantin su antioksidanti koji štite retinu od oštećenja.

Pročitajte koja hrana jača imunitet.

Štite zdravlje koštanog sustava

Kalcij i fosfor zajedno formiraju hidroksiapatit koji se koristi za izgradnju kostiju i zubi. Staro i oštećeno koštano tkivo se počinje mijenjati novim. Vrlo je važno da kalcij i fosfor budu dio svakodnevne prehrane kako biste smanjili rizik od nastanka osteoporoze.

Magnezij je još jedan mineral neophodan za održavanje zdravlja koštanog tkiva. Regulira formiranje hidroksiapatita i potiče oslobađanje enzima potrebnih za izgradnju koštanog tkiva.

Niska razina bilo kojeg od ova tri minerala povećava rizik od nastanka osteoporoze. Manjak fosfora i magnezija nije toliko uobičajen, ali su istraživanja pokazala da veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu kalcija. Jedna šalica mandarina sadrži oko 3% preporučene dnevno doze sva tri minerala.

Odličan su izvor dijetalnih vlakana

Dijetalna vlakna su prvenstveno povezana s prevencijom zatvora. Postoje dva različita tipa dijetalnih vlakana: topiva i netopiva. Netopiva dijetalna vlakna pomažu u prolasku hrane kroz probavni sustav. Ona također sudjeluju u smanjenju rizika od nastanka bolesti probavnog sustava.

Isprobajte kućna rješenja za probleme sa zatvorom!

Topiva vlakna sudjeluju u regulaciji razine kolesterola i šećera u krvi. Topiva vlakna će spriječiti nagle promjene razine šećera u krvi, glavnog uzročnika naglih promjena raspoloženja i žudnje za grickalicama.

Jedna šalica mandarina sadrži oko 1.8 grama vlakana, što je oko 5% preporučene dnevne doze za muškarce i 7% preporučene dnevne doze za žene.

Odličan su izvor flavonoida

Flavonodi su biljni kemijski spojevi, odnosno fitokemikalije koje voću i povrću daju boju. Flavonoidi pružaju niz zdravstvenih prednosti. Njihova glavna funkcija je zaštita tijela od slobodnih radikala, prevencija i smanjenje upale. Na taj način direktno utječu na rizik od nastanka kroničnih bolesti.

U mandarinama pronalazimo dva tipa flavonoida: naringenin i hesperetin. Istraživanja su pokazala da naringenin i hesperetin mogu pomoći u smanjenju rizika od nastanka kancerogenih stanica. Oni također sudjeluju u regulaciji razine kolesterola i krvnog tlaka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije