Odaberite hranu koja čisti arterije!

Odaberite hranu koja čisti arterije!

Odaberite hranu koja čisti arterije!
  • Objavljeno: Četvrtak, 03.04.2014.
  • Broj pregleda: 699
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Avokado

Brojna istraživanja su pokazala da avokado ima čudesne prednosti na zdravlje. Jednim istraživanjem se ustanovilo da svakodnevna konzumacija avokada, u razdoblju od tjedan dana, smanjuje razinu ukupnog kolesterola za čak 17%. Avokado će smanjiti razinu lošeg (LDL) kolesterola i povećati razinu dobrog (HDL) kolesterola.

Cjelovite žitarice

Topiva vlakna, koja nalazimo u cjelovitim žitaricama kao što su smeđa riža ili zobene pahuljice, reguliraju razinu ukupnog kolesterola u krvi i smanjuju rizik od nastanka srčanih bolesti. Zobene pahuljice se najčešće konzumiraju  kao doručak, ali u njima možete uživati u bilo kojem dijelu dana i dodati ih u gotovo sva jela.

Maslinovo ulje

Jedno istraživanje je pokazalo da osobe starije od 65 godina koje svakodnevno konzumiraju maslinovo ulje, imaju za čak 41% manji rizik od nastanka srčanog udara. No, iako je zdravo, trebate biti umjereni jer je ono i dalje izvor kalorija.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su savršena grickalica i međuobrok. Sve vrste orašastih plodova su zdrave, ali bademi i orasi ipak malo prednjače. Bademi su odličan izvor vitamina E i vlakana, dok su orasi među najboljim izvorima omega 3 masnih kiselina. Omega 3 masne kiseline smanjuju razinu lošeg kolesterola u krvi, rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara.

Masna riba

Masna riba, kao što je losos, tuna ili sardine, je odličan izvor omega 3 masnih kiselina. Stručnjaci preporučuju masnu ribu 2 puta tjedno kako bi smanjili rizik od nastanka srčanih bolesti. Masna riba smanjuje kroničnu upalu u tijelu, razinu triglicerida i povećava razinu dobrog (HDL) kolesterola.

Brokula

Bogata je vitaminom K koji je potreban za formaciju kostiju i sprječava kalcij da oštećuje arterije. Brokula je također odličan izvor vlakana, a brojna istraživanja su pokazala da vlakna reguliraju razinu krvnog tlaka i kolesterola.

Kurkuma

Ovaj začin ima moćna protuupalna svojstva. Sadrži kurkumin koji smanjuje kroničnu upalu u tijelu, vodećeg uzročnika arterioskleroze (otvrdnuća arterija). Istraživanja su pokazala da kurkumin za čak 26% smanjuje nakupljanje naslaga masti u arterijama.

Cimet

Samo jedna žličica cimeta dnevno može smanjiti nakupljanje masti u krvnim žilama i na taj način smanjiti rizik od nakupljanja plaka u arterijama. Također smanjuje razinu lošeg kolesterola za čak 26%.

Zeleni čaj

Odličan je izvor katehina, spojeva koji smanjuju razinu kolesterola u krvi. Zeleni čaj doprinosi zdravlju srca tako da smanjuje rizik od nastanka pretilosti i dijabetesa tipa 2. Također može smanjiti rizik od nastanka različitih vrsta raka.

Špinat

Zbog visoke razine kalija i folne kiseline, špinat učinkovito regulira razinu krvnog tlaka. Samo jedna porcija špinata dnevno može smanjiti rizik od nastanka srčanog udara za čak 11%. Špinat, kao i sve ostale vrste zelenog lisnatog povrća, trebaju postati dio vaše svakodnevne prehrane.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.