Orašasti plodovi, mlijeko i druge prehrambene navike koje mogu biti pogubne!

Orašasti plodovi, mlijeko i druge prehrambene navike koje mogu biti pogubne!

Orašasti plodovi, mlijeko i druge prehrambene navike koje mogu biti pogubne!
  • Objavljeno: Petak, 31.05.2019.
  • Broj pregleda: 542
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Šokantno izvješće objavljeno u medicinskom časopisu The Lancet otkriva da je čak petina smrtnih slučajeva diljem svijeta povezana s lošom prehranom. Top tri bolesti koje nastaju kao posljedica loše prehrane su kardiovaskularne bolesti, karcinomi I dijabetes tipa 2.

Prema izvješću ovo su najčešće greške u prehrani zbog kojih se povećala smrtnost:

Orašasti plodovi i sjemenke

Ljudi prosječno dnevno unesu svega 12 posto preporučene doze, odnosno oko 3 grama dok je idealna količina 21 gram dnevno. Orašasti plodovi su izvrstan izvor proteina, vlakana, zdravih masti i vitamina.

Mlijeko

Konzumiranje punomasnog mlijeka i drugih punomasnih mliječnih proizvoda povezano je s manjim rizikom od pretilosti. Prema istraživanju ljudi dnevno unesu u prosjeku 16 posto preporučene doze. Idealna količina proizvoda od punomasnog mlijeka koje bi dnevno trebali unijeti iznosi 435 grama.

Cjelovite žitarice

Prehrana kojom se konzumira dovoljna količina cjelovitih žitarica usko je povezana sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti, boljim zdravljem probavnog sustava i pomoći u kontroli težine.

Istraživanje otkriva da cjelovitih žitarica prosječno unosimo 29 grama dnevno, a trebali bismo 125 grama. U cjelovite žitarice ubrajamo primjerice smeđu rižu, ječam i zob, a puni su ih kruh od cjelovitog pšeničnog zrna, tjestenina od cjelovite pšenice i kokice.

Sol, slatka pića i obrađeno meso

Posljedice prekomjernog unosa slatkih i gaziranih sokova su povećanje tjelesne težine, dijabetes i propadanje zuba, a povezuje ih se s moždanim i srčanim udarom, demencijom i povećanjem težine.

Previše natrija pak može uzrokovati visoki krvni tlak i srčani udar, dok prerađeno meso može povećati šanse za dijabetes, bolesti srca i neke vrste raka.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti