Znate li da ovaj česti poremećaj povećava rizik od moždanog udara

Znate li da ovaj česti poremećaj povećava rizik od moždanog udara

Znate li da ovaj česti poremećaj povećava rizik od moždanog udara
  • Objavljeno: Četvrtak, 21.06.2018.
  • Broj pregleda: 1.130
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Znate li da ovaj česti poremećaj povećava rizik od moždanog udara
Izvor slike: Depositphotos

Ako se konstantno ograničavate na manje od šest sati sna, možda biste trebali prestati. Kronična nesanica i nedostatak san mogu izgledati kao manji zdravstveni problem, ali ako se tijekom vremena ne liječe, mogu imati ozbiljne zdravstvene posljedice. Jedan od glavnih zdravstvenih rizika koji dolazi uz nesanicu je moždani udar.

Povodom Hrvatskog dana moždanog udara otkrivamo kako je nesanica povezana s moždanim udarom.

Autori jednog istraživanja tvrde da oni koji pate od nesanice imaju veći rizik od moždanog udara u usporedbi s onima koji normalno spavaju. Iako su neki znanstvenici već prije ustanovili da postoji veza, ovo je prva studija koja je dokazala i objasnila odnos između nesanice i moždanog udara.

Rezultati su otkrili da je rizik od moždanog udara veći za 54% kod osoba s nesanicom u usporedbi s onima koji su dobro spavali. Također, istraživači su otkrili da ispitanici u dobi od 18 do 34 godine, koji imaju problema s nesanicom, imaju osam puta veći rizik od moždanog udara.

Postoji i objašnjenje zašto nesanica i nedostatak sna povećavaju rizik od moždanog udara. Znanstvenici tvrde da oboje mogu negativno utjecati na zdravlje uzrokujući upale i metaboličke poremećaje, što zatim dovodi do povećanog oslobođenja hormona stresa. Osim toga, nesanica uzrokuje prekomjerno djelovanje simpatičkog živčanog sustava, što rezultira višim krvnim tlakom.

Kombinacija ova dva čimbenika stvara veliku količinu stresa, odnosno povećava rizik od moždanog udara.

Ovi iznenađujući faktori su najčešći uzročnici nesanice!

Potrebno je obrazovati ljude o nesanici, osobito mlade koji su nisu ni svjesni rizika od moždanog udara uslijed loše kvalitete sna.

Prije nego legnete u krevet, napravite raspored spavanja, isključite računala i mobitele i izbjegavajte kofein. Ako pate od nesanice već duže vremena, razgovarajte sa svojim liječnikom jer postoje izvrsne terapije za liječenje koje će vam pomoći.

Najčitanije zanimljivosti